Přečteno: Listopad 2016

listopadu 29, 2016


Konec listopadu je za rohem, a tím pádem je čas podívat se na mé přečtené knihy v tomto měsíci. Na rozdíl od předchozích měsíců si myslím, že na listopad jsem si toho na sebe ušila málo, takže byla velká šance, že se mi podaří přečíst všechny knihy, které jsem si naplánovala. A více méně se tak podařilo. Držela jsem se knih, které jsem si jak určila, ale také těch, které jsem již nutně musela přečíst - jinak by mě asi už v knihovně přetrhli - a musím uznat, že jsem na sebe vážně pyšná!


Cinder - Marissa Meyer Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Hned první knihou, se kterou jsem začala měsíc listopad, byla Cinder, jenž jsem měla do projektu Listopad s Egmontem. Cinder jsem otevřela někdy v sobotu brzo ráno, a následující den odpoledne ji měla zblajznutou jako malinu. Ano, já jsem přelouskala tuto bichli za necelé dva dny. Když jsem poprvé Cinder četla, byla jsem jednoduše nadšená. Kdo by nemiloval pohádky, jako třeba Popelku. První seznámení se Cinder mi vyrazilo dech, doslova, a od té chvíle jsem knihu a sérii doporučovala všem, protože tato série je prostě nejlepší. Druhé přečtení této knihy definitivně stálo za to. Dost jsem si toho nepamatovala, takže jsem paf jako prvně. Co více říct o prvním díle. Autorka se neskutečně předvedla a já ji neskutečně obdivuji! Za mě s první díl odnáší naprosto jasných pět hvězdiček - snad jste nečekali něco jiného.

Mrazivý oheň - Amanda HockingGoodreads | Databáze knih | ČBDB

Neodolala jsem, a hned po Cinder jsem otevřela žhavou novinku od nakladatelství CooBoo, Mrazivý oheň, kterou mi záviděl snad každý. Na tuto knihu jsem se těšila jako malá, kvůli její krásné, naprosto dokonalé obálce. Původně jsem měla v plánu si knihu přečíst v angličtině, dokonce jsem si pořídila jak první, tak i druhý díl, jenže jsem se pak zalekla složitější angličtiny, a vzdala to. Přiznávám, že čekání na český překlad bylo nekonečné, ale když jsem na knihu narazila v knihkupectví, musela jsem ji mít. A rozhodně toho nelituji. Kniha sice má pomalejší začátek a musím uznat, že autorka by mohla akčnější scény ještě trochu přikrášlit, ale já byla nadšená, ale občas i zmatená. Maličko se mi pletou jednotlivé rasy, ale to zachraňuje slovník, který je ve druhém díle. Co si tedy nyní o knize myslím, tak jenom samé dobré věci. Četla jsem spoustu kladných a nadšených recenzí, ale také i pár negativních, které mohou čtenáře odradit. Já jsem do knihy ale přeci jen šla, a stojí to za to! Bryn je drsňačka, velmi jsem si ji oblíbila, i když bylo pár chvil, kdy jsem možná s jejími názory nesouhlasila. Ode mě kniha dostala pět hvězdiček, které si prostě zaslouží i za těch pár chybiček, a nyní si budu muset zase trpělivě čekat na vydání pokračování. A nebo to nevydržím, a přečtu si druhý díl v angličtině.

Všechno, úplně všechno - Nicola YoonGoodreads | Databáze knih | ČBDB

V tom samém týdnu se mi pak podařilo přelouskat ještě jednu knihu, tedy e-knihu, můj recenzní výtisk. O knize Všechno, úplně všechno jsem nevěděla vůbec nic. Sice jsem si četla anotaci, která mě dost překvapila větou o dívce, která je svým způsobem alergická na svět. Vůbec jsem si nedokázala představit, co se za tou krásnou obálkou - v originálním vydání, ta česká obálka není moc hezká - skrývá, a blížící se filmové zpracování mě donutilo se do knihy podívat. Musím říct, že jsem tomu filmu vážně vděčná, za to, že mě donutil přečíst si tuto knihu, protože tohle bylo opravdu skvělé. Více méně od poloviny jsem byla do knihy tak zažraná, že jsem nevnímala čas ani realitu, když jsem najednou došla ke konci, kde na poslední stránce stálo jediné, konec. Byla jsem tak paf, že se mi chtělo brečet. Přes pomalejší rozjezd knihy jsem se dostávala vážně nelehko, ale ke konci stránky letěly samy. Rozhodně knihu doporučuji úplně všem, protože je to nádherné, kouzelné a dojemné, a já si rozhodně nenechám ujít další autorčiny knihy, které mě rozhodně pohltí jako tato. Ode mě kniha získala naprosto parádní čtyři hvězdičky, a doufám, že se brzy dočkám toho filmu!

Scarlet - Marissa Meyer | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Až skoro o dva týdny později, co jsem dočetla Cinder, jsem otevřela Scarlet. Přiznávám, že mě maličko štvalo číst knihu na tabletu, ale v knihovně bohužel byla půjčena, ale to jen maličkost. Scarlet jsem sice četla na rozdíl od Cinder docela nedávno, ale více méně jsem na vše zapomněla, ještě že mám na blogu recenzi, která si tedy nyní s mým názorem i trochu protiřečí. Ze své recenze jsem vyčetla, že když jsem knihu četla poprvé, vadilo mi, že je příběh psán z více pohledů, a vlastně z toho, že se nám rozšiřuje počet hlavních hrdinů. Ale nyní mi to vůbec nevadilo, spíše naopak. Byla jsem docela překvapená z toho, že jsem původně knize dala jen čtyři hvězdičky, ale ten re-reading mě jednoduše utvrdil v tom, že tato série je naprosto nejlepší ve svém žánru, což je převyprávění pohádek, takže si ode mne nakonec Scarlet odnesla pět hvězdiček, jinak to prostě nešlo.


Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Ještě před Scarlet - ano, prohodila jsem obrázky - jsem se pustila do proslulé knihy Ransoma Riggse, jenž se dočkala svého filmového zpracování. Na režisérské křeslo k tomuto filmu neusedl nikdo jiný, než Tim Burton, jenž vytvořil ze sirotčince naprostou parádu. Dokonce i mě film překecal, abych dala knižní předloze šanci, i když jsem již od jejího prvního vydání odsuzovala knihu pro její obálku. Když jsem si nedávno nalezla na knihu čas a pustila se konečně do ni, myslela jsem si, tu budu mít rychle přečtenou, jenže smůla. Kniha mě vůbec nechytla, přišla mi docela nudná, obyčejná, nezáživná, takže jsem ji odložila. Možná to bylo proto, že jsem stále byla v části, kdy ještě hlavní hrdina Jake neobjevil podivné děti ani sirotčinec, nevím, ale jednoduše jsem si řekla, nebudu se s knihou trápit. Takže jsem ji nechala mezi rozečtenými a snad se k ní někdy o Vánocích vrátím.

Cress - Marissa Meyer Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Třetí díl série Měsíčních kronik je pěkně tlusťoučká kniha, asi šest set stránek, pokud hádám dobře. Na Cress jsem se chystala snad celou věčnost, byla jsem na ni velmi zvědavá, jenže když jsem viděla její tloušťku, knihu jsem neustále posouvala na neurčito. Jednoduše jsem si říkala, kriste, když je to tak tlustý, tak se tam může něco i pěkně pokazit. Naneštěstí to se vůbec nestalo. Do Cress jsem se okamžitě zamilovala, a co více do kapitána Thorneho, jejího odvážného hrdinu-kriminálníka. Cress jsem četla pomalu, ale jistým tempem asi pět dní a s každou otočenou stranou jsem byla nadšenější. Autorka perfektně zvládla podat příběh Popelky, Červené Karkulky, a teď nyní s Locikou u mě rozhodně zaválela. Okamžitě po dočtení posledních stránek, které mě rvaly srdce, jsem věděla, že hodnocení nemůže být jiné než jasných pět hvězdiček

Nejkrásnější - Marissa Meyer | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Krátká novelka, která v sérii stojí mezi Cress a Winter, jenž nevypráví o nikom jiném než o šílené měsíční královně, Levaně. Toto je její příběh. Když jsem se do Nejkrásnější pouštěla, neměla jsem od ní žádná očekávání. Sice miluji Cinder, Scarlet a Cress, ale na rovinu Levana je příšera, hrozná potvora, kterou nikdy nebudu mít ráda. Její příběh byl takový risk, pokud se mi to nebude líbit nevadí, jenže ono je to právě naopak. Zrovna před pár dny, hned po dočtené Cress jsem si sedla nad tuto knihu, a ten samý den jsem si měla přečtenou. Autorka nám na stříbrném podnose naservírovala Levanin k politování život, jenže u mě se žádného slitování nedočkala. Za to naopak jsem byla neskutečně paf z její příběhu. Vím, že si toto bude protiřečit, ale co s tím nadělám. Levana se mi v této knize znechutila ještě více než to bylo možné, ale její příběh mě naprosto odrovnal, odzbrojil, oddělal, vyberte si co chcete. Autorka opět použila ten svůj skrytý talent, což je neuvěřitelná čtivost, čímž pádem se mi Levalin příběh opravdu hodně líbil, a já jsem nemohla jinak než dát knize pět hvězdiček. Možná jsem jediná, kdo to tak udělal, ale ten příběh je vážně fenomenální!

Tygrovo prokletí - Colleen Houck | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Když jsem nedávno naběhla do knihovny, měla jsem šílené nutkání vzít si tuto knihu. Již jednou jsem ji četla a pamatuji si, že se mi velmi líbila, jenže k mé smůle dalších dílů jsem se v naší malé knihovně nedočkala. Ale pak přišel ten pocit, sakra, já si tu knihu chci přečíst znovu, tak jsem ji zbalila, a šla domů. Zrovna nedávno jsem knihu otevřela, ale zatím jsem nedošla nikam daleko, a musím říct, že si z prvního čtení této knihy vůbec nic nepamatuji. Totálně nic, jako kdybych měla výpadek, takže to tak vypadá, že čtu tuto knihu na novo. Zatím není co knize říci, mám ji rozečtenou, jsem asi na padesáté stránce, ale líbí se mi to, těším se, co mě čeká na dalších stránkách, a pokud je to vážně tak dobré, tak si sakra už budu muset sehnat ty další díly.

Přečtených knih: 6
Rozečtené knihy: 2
Přečtených stránek: 2.390

You Might Also Like

2 komentářů

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide