Podzimní čtecí výzva | 2016

září 16, 2016


Já se těch výzev nikdy nenabažím, jelikož jsem se rozhodla pustit do další, a tou je Podzimní čtecí výzva, kterou má na svědomí moje kamarádka Azzie. Sice mám teď tunu starostí s jinou výzvou, dále s rekonstrukci mého pokoje a také sháněním si práce, ale na čtení si prostě čas najdu, a basta. A o čem tedy výzva je? Úkolem je přečíst libovolný počet povinné četby, či klasiky, jelikož přiznejme se, komu by se do ní o prázdninách chtělo, že?

Než se do knih pustím, musím říct, že já už tuto část - povinná četba - mám za sebou. Minulý rok jsem maturovala a skoro většinu knih ze svého seznamu jsem četla, takže jsem si říkala, kruci, jaké knihy bych měla během této výzvy číst? Ale pak jsem objevila pár pokladů, které jsem ještě nečetla, ale i pár, které bych si ráda přečetla znovu.

Knihu Alenku v říši divů a za zrcadlem mám doma už asi sto let - ne jen asi deset. Tuto knihu jsem dostala od své učitelky na základní škole, a nikdy jsem se k ní nedostala. Jsem ostuda. Zrovna nedávno se Alenka dočkala nového vydání ku příležitosti 150. výročí. Díky tomu jsem si na tuto knihu vzpomněla, řekla si, asi už nadešel čas si ji konečně přečíst. Dále tu mám moji milovanou Jane Austenovou a její Pýchu a předsudek. Jsem šílený fanoušek Elizabeth a pana Darcyho, takže menší re-reading této skvostné knihy nezaškodí. Oscar Wilde je povinnost, když už se pouštím do té povinné četby. Moje spolužačka mě na Doriana Graye dost nalákala, takže bych si ho chtěla co nejdříve přečíst, a povídka Cantervillské strašidlo je takový menší bonus. Líbila se mi, když jsem ji četla někdy na základní škole, tak jsem zvědavá, co na ni řeknu nyní.

Pokračujeme, mám tu tři e-knihy, které při mém neskonalém štěstí nejdou otevřít na tabletu - smůla. Takže je plánuji číst na počítači, a které to jsou. První je moje nejoblíbenější kniha od Karla Čapka - R. U.R. Bude se opět jedna o takový menší re-reading, knihu jsem četla již několikrát a nedám na ni dopustit. Pak tu mám pro mě takovou menší záhadou - Radúz a Mahulena. Tuto knihu jsem sice neměla v maturitní četbě, ale při hodinách literatury mě zaujala, a jednou si ji chtěla přečíst, takže proč ne teď, když už budu číst tu klasiku. A poslední, bubny prosím, je můj milovaný příběh Sherlocka Holmese - Pes Baskervillský. Možná to víte, možná ne, ale právě tato kniha je moje osudová, vytáhla jsem si ji u maturity a naprosto jsem s ní válela, jenže už je to opět nějaká ta doba, co jsem ji četla - ne před maturitou jsem ji nečetla - takže bych si ji ráda přečetla znovu.

A na závěr takové menší shrnutí:
Hodlám přečíst 6 knih.
Výzva běží od vydání článku do 1.12.
Čteme povinnou četbu, či klasiku.

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Držím palce :) Já jdu zrovna teď studovat češtinu, kde té povinné četby budu mít až nad hlavu, takže si říkám, že dokud to nepřijde a nezačne mě tlačit čas, budu číst svoje kousky :D

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji hodně štěstí se čtením, já sama se taky chystám zapojit :) Snad se nám to vydaří. Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju..:D Tak to je super, že se také zapojíš. Těším se na tvůj článek, jsem zvědavá, jaké knihy hodláš číst ty...:)

      Vymazat
  3. Dobrý nápad. Já zrovna zavedla, že si budu dělat takovou malou výzvu každý měsíc, abych se pokusila dohnat resty... Tak drzim palce tvemu podzimnimu planu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělý nápad, s tou výzvou každý měsíc..:D Asi budu nad něčím podobným také uvažovat. Díky..:D

      Vymazat
  4. Jsem moc ráda, že jsi se rozhodla zapojit se ♥ Líbí se mi tvůj výběr, mimochodem :D Toho Psa bych si taky ráda znovu přečetla, ale nemám ho doma, takže ho asi vypustím xD Možná příště. I tak toho mám celkem dost, takže jsem spokojená c:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač..:D Díky!..:3 Pes Baskervillský je skvělá kniha, už se nemůžu dočkat, až se do ní zase pustím - Sherlock a Watson..:3

      Vymazat
  5. Já jsem na ty výzvy taky hrozná :D
    Pýchu a předsunek si chci už dlouho přečíst, měla bych se k tomu konečně dostat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň, že nejsem jediná..:D Pýchu a předsudek doporučuju, je to vážně skvělá kniha, určitě si ji musíš přečíst..:D

      Vymazat
  6. Páni! Klasika- asi mj největší rest vůbec :D Měla bych to rychle napravit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostudo!!..:D Okamžitě to naprav, třeba Pýchou a předsudkem nebo Psem Baskervillským..:D

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide