Solitaire | Recenze

června 09, 2016

Tori Springerová je neobyčejná dívka, není jako její spolužáci. Nemá ráda lidi a jejich přítomnost, nedůvěřuje jim. A co má ráda? Spánek, svůj blog, svoji rodinu a svoji kamarádku Becky, která je jediná, kdo si s Tori rozumí. Jenže před tímto byla někým jiným. Ještě před rokem měla kamarády a nestranila se lidem. To je ale minulost. Vše je teď jinak. Zvláště, když je tu Solitaire. Solitaire je její oblíbená karetní hra na počítači, čímž pádem Tori předpokládá, že právě tento blog, tato skupina, která je za ním, promlouvá právě k ní. Nejen Solitaire je pro ni novinkou. Seznamuje se se svým spolužákem Michaelem, který chce s ní, z nějakého popudu osudu, kamarádit. A také se na scéně objevuje Toriin bývalý spolužák a dobrý kamarád, Lucas. Zanedlouho Solitaire začíná útočit na školu různými vtípky ohledně učitelů, a za to, se dočkává od studentů školy velké podpory. Ale jedna dívka z této většiny vybočuje, a tou je Tori.

Tohle není žádná love story...

Hlavní hrdinkou příběhu je Tori. Ještě před rokem byla Tori milá,  laskavá dívka, s bandou kamarádů. Nyní je z ní skořápka bez pocitů. Svůj volný čas tráví blogováním a spaním. Jenže pak se objevuje Solitaire a svého klidného spánku se nedočkává. Bohužel, do postavy Tori jsem se vůbec nemohla vžít. I když máme společné blogování, já na rozdíl od ní miluju hudbu, své přátele a nestraním se lidem. Nedokázala bych si svůj život představit bez nich. A také jsem velkým fanouškem románu od Jane Austenové, Pýchy a předsudek, kterou Tori vůbec nemusí a dává to jasně najevo. Vážně, byla mi nesympatická. Za to Michaela jsem si oblíbila mnohem více. Jeho postava celou knihu oživila a vůbec, naprosto mě okouzlila. Jako kdyby najednou se Šípková Růženka probrala ze stoletého spánku a znova začala žít. Následně po Michaelovi jsem měla ráda Toriiny bratry a kamarádku Becky. Obdivovala jsem je, za jejich trpělivost s Tori, a to doslova.

Po knize Solitaire jsem sáhla hlavně kvůli obálce. Naprosto si mě získala a podle anotace to vypadalo na tajemný, velmi záhadný příběh, takže jsem prostě neodolala. Vážně jsem se na knihu těšila, jenže pak přišla na scénu pesimistická Tori a byl konec. Tohle asi nedám, říkala jsem si. Nechápu to, autorka je v mém věku, tak by alespoň měla vědět, co se nyní čte a píše, ale ne, ona do kniha dá Tori. Naprosto nesympatickou dívku, kterou nebudu radši dál komentovat, protože jsem se v ní hodně zklamala. Dále mi v knize přišlo vážně divné, že snad každá postava v ní, ať hlavní, nebo vedlejší, měla svůj blog. Já nevím jak vy, ale já ve svém okolí znám  pouze jednoho člověka, co má blog, ale u Tori na škole ho má každý, a kdo ho nemá, jakoby nežil. Kniha má naprosto úžasnou obálku, za kterou se bohužel skrývá průměrný příběh s nepříjemnou hlavní hrdinkou. Za mě slabší tři hvězdičky.

Anotace: Pokud by vás to napadlo, tak tohle není žádná love story. Jmenuju se Tori Springová. Ráda spím a ráda bloguju. Minulý rok – před tím vším, co se stalo s Charliem a předtím, než jsem se musela vypořádat s maturitou a přihláškou na vysokou a faktem, že jednoho dne opravdu budu muset začít s lidmi mluvit – jsem měla kamarády. Všechno bylo úplně jinak, řekla bych, ale to teď skončilo. Teď je tady Solitaire. A Michael Holden. Vím, o co se Solitaire pokouší a Michael Holden je mi ukradenej. Fakt jo. Solitaire je výborný debut devatenáctileté Alice Osemanové, ideální pro všechny, kteří se nadchli pro příběhy Johna Greena či Rainbow Rowellové. Její hlavní hrdinka Tori je cynická až do morku kostí a autentická středoškolačka stejně jako její autorka.

Originální název: Solitaire
Autorka: Alice Oseman
Série: -