Maturita 2016 | Tak jak to dopadlo?

května 26, 2016


Jsem zpátky!
Konečně je moje zkouška z dospělosti za mnou, a já se opět můžu vrhnout na blog, ale hlavně na knihy! Už jsem ani nedoufala, že tento den někdy přijde, ale je tu, a já mám obrovskou radost. Ale ještě než se pustím do recenzí, jenž pro vás chystám, a jedno vám řeknu, není jich málo, tak vám shrnu, jak proběhla moje maturitní zkouška, a také jak nakonec dopadla, i když jsem už něco psala na facebookové stránce blogu.


Český jazyk a literatura

Začneme takovým tím hlavním předmětem, kterým je český jazyk. Z českého jazyka se prování tři zkoušky, pomocí slohovky, didaktického testu a ústního zkoušení. Možná jste to již slyšeli, jak mnoho lidí naletělo v didaktickém testu na Ezopa a jeho bajky. Já do této skupiny nepatřím, ale podařilo se mi to pokazit v jiných částech testu. Stejně tak slohovka se mi moc nepodařila, i když jsem psala vypravování. Nakonec jsem z obou písemných testů dostala za tři. A nakonec ústní zkouška. Mám takové štěstí, že jsem si do svého čtenářského deníku vybrala tak skvělé knihy, takže jsem si nemohla vylosovat nic, o čem bych nic nevěděla. Vytáhla jsem si tedy knihu pod číslem 12 - Pes baskervillský, co víc si přát, že? A ústní zkoušku jsem zvládla na výbornou. Na závěr, jsem tedy z češtiny prošla se skvělým výsledkem - chvalitebným.

Anglický jazyk

Přiznávám, že angličtiny jsem se vůbec nebála, možná jsem měla pár pochybností, ale ne na takové míře. Stejně jako u češtiny jsme psali nejprve slohovku, následně didaktický test a nakonec ústní zkoušení. Slohovka byla naprosto úžasná, lepší téma jsme prostě dostat nemohli, nebo alespoň mě se tedy do noty líp trefit nemohli - článek na oblíbený film a klasický email - jednoduše paráda! Jen jsem maličko panikařila, když se testy odesílaly na cermat. Měli byste totiž vidět moje písmo, moc dobré není, takže jsem se klepala jak ratlík, aby to tam po mě přečetli. A ano, přečetli! Didaktický test pro mě tedy nikdy nebyl těžký. Když jsme si ho zkoušeli ve škole, vždy dopadl buď na jedničku nebo na dvojku, takže super, a ani tento nebyl tak složitý. Jen jsem prostě na pár místech nedávala pozor, takže mi to vyšlo jen tak tak. A ústní zkouška? Měla jsem šťastnou ruku a vytáhla si číslo tři, pod kterým je na našem seznamu rodina, takže jsem si hezky s učiteli popovídala o své rodině. Nejlepší ale ze všeho byl dialog na konci, kde jsem trošku zblbla, a poslední, co jsem vyslovila, než celá komise propukla ve výbuch smíchu bylo zlatá rybka, kterou budu krmit dvě hodiny denně. Jsem vážně boží. Na závěr jsem tedy všechny zkoušky prošla s výbornou, čili jedničkou, a nakonec jsem tedy dostala za 1! Jsem na sebe velmi hrdá, a teď mi na přijímačkách na vysokou odpustí zkoušky, jéj.

Dějiny výtvarné kultury

Ano, jelikož jsem studovala obor design interieru, povinnou profilovou zkouškou bylo provést ústní zkoušení z předmětu dějiny výtvarné kultury. Překvapivě, se mi dějiny umění ve škole, v normálních hodinách, vždy dobře učily, takže jsem se jich ani zas tak tolik nebála, z počátku. Jenže pak přišel konec svaťáku a já si je ani nestihla přečíst, jen tedy pár otázek z dvaceti pěti, takže jsem tam šla s pocitem, že to neumím, a pak si z pytlíku vytáhla skvělou otázku. Říkala jsem si, že nechci otázky od 1 do 9, a následně otázky nad 22, a při mém neskonalém štěstí jsem si vytáhla otázku číslo osmnáct, rokoko a klasicismus. Měli jste mě vidět jak jsem perlila a zářila, a to všechno z hlavy! Ani jsem se na ten papír, co jsme si psala na potítku nekoukla! Dokonce i můj druhý zkoušející se mě ptal, kde mám ten tahák, protože nevěřil, že to tak dobře vím! Cha! Pěkně jsem jim to tam předvedla, takže konečný výsledek - za jedna!

Technologie a konstrukce

Už se blížíme ke konci. Poslední ústní zkouškou, kterou jsme měli zvládnout byla zkouška z technologie a konstrukce. Nejhorší pro mě asi bylo, když jsem se na tyto dva předměty musela během svaťáku učit. Jelikož to totiž nebylo jen dvacet pět otázek, ale rovnou padesát. Šílenost, ale já to přeci jen dokázala. Opět jsem tam šla s pocitem, že to nechávám náhodě, a že to prostě nějak dopadne. A přiznávám nyní, že kdybych si vytáhla jinou otázku, tak skvělé by to nebylo. Vytáhla jsem si opět dokonalou otázku - konstrukce zásuvek a typy mechanického spojovacího kování - a zkoušku jsem nakonec dala na výbornou! A to jsem tam prý ještě mluvila o pět minut navíc, než bylo podle rozpisu dáno. No jo, trošku jsem se tam rozjela.

Obhajoba maturitní práce - Single House a Sofa

Největší paniku, kterou jsem po celý rok měla, byla z maturitní práce, která se skládala z návrhu na dům pro jednu osobu a solitéru sofa, a překvapivě, jsem to zvládla. Obhajoby jsme už měli za sebou už několikrát, takže jsme na ně byli perfektně připravení, dokonce i učitelé nás podrželi během nich, takže žádný strach by neměl být. Ale přeci jen byl, jelikož jsem to prostě neměla dost dokonalé, jako třeba někteří moji spolužáci. Takže jsem tam prostě šla s pocitem, že chci mít za čtyři. A co na to moje štěstěna? Dostala jsem za dva! No chápete to? Já ne, ale jsem na sebe neskutečně hrdá! Vůbec jsem to nečekala, i když tedy se mi můj návrh jak na single house, tak na sofu, dost líbil, bála jsem se, aby se líbil i komisi, a on se líbil! Obrovský kámen ze srdce mi spadl, takovou úlevu jsem snad nikdy neměla. A nejsem pyšná jen na sebe, ale i na ostatní. Všem se jejich návrhy povedly a vy se na naše roční výtvory konečně můžete podívat, a možná i inspirovat!


        

        

   

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Jééé, tak ty jsi taky maturovala? Gratuluju k výsledku, vím, jak se cítíš :D Je to super pocit mít to konečně za sebou a pustit se zase do čtení a blogování :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky..:D Děkuji, a také ti gratuluju k super výsledkům!..:D

      Vymazat
  2. Jsem na tebe hrdá ^^ moc hezké známky, i když za tu maturitní práci bych ti dala rozhodně jedničku XD ale je to moc hezký :)) Já zase tak dobré známky neměla XD Pokazila mi to blbá čeština:) Ale stejně se to nikde nevystavuje, takže je to jedno. Já se momentálně peru se zkouškovým, zbývají mi dva testy ještě, tak snad to nějak zítra dopadne :)
    A je super že jsi zpátky, těšila jsem se na tebe ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji..:D ♥ Jsem moc ráda, že to mám již za sebou. Ohledně té maturitní práce, na tu jedničku jsem to neměla, měla jsem tam pár chyb, takže jsem vůbec ráda, že mi dali dvojku..:D Čeština mi to také málem pokazila! Jsem nakonec ráda, že mi to vyšlo na tu dvojku..:D Trojka by mě štvala..:D Přesně, sice se to nikde nevystavuje, ale ten pocit, že jsem to dokázala bez čtyřek, vlastně i bez trojek, je naprosto super..:D Zkouškové? Tak to ti přeji hodně štěstí! Věřím, že to dopadne dobře, a že brzy také budeš mít volno a více času na čtení a blogování..:) Je to skvělé být zase zpátky, už se mi po blogu, a hlavě po knížkách, dost stýskalo. Mám teď hromadu plánů, co bych chtěla udělat, ale nejprve začnu soutěží, tak doufám, že se přihlásíš, mám tu dost - alespoň si to myslím - pěkných knížek, které potřebují nový domov..:D

      Vymazat
    2. Jo je super maturitu zvládnout bez ctverek a trojek:) teď si říkám, že bych si radši napsala znovu maturitu než dělala zkoušky XD
      Nakonec to dopadlo tak, že si dva předměty bohužel budu brát do 4 semestru, ale nic nenadelam, kantor nás tak trochu podrazil při písemné, takže jsem radši odešla a řekla si že si to prostě zopaknu. A nebyla jsem jediná, sešlo se nás asi 20,takze to poukazuje, že by se nad sebou mohl zamyslet co dělá. No ale už se to nedá vzít zpět. Matiku tak nějak doufám, že ještě opravím ale nedávám tomu velkou naději, ta je pro mě moc náročná... A pak už jen jedna zkouška, která je až za 2 týdny, tak mám chvíli oddych:)

      A určitě přihlásím neboj ^^

      Vymazat
  3. Moc gratuluju! :) Skvělá práce. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, vedla sis vážně skvěle! :)
    Hrozně se mi líbí vzhled tvého blogu. Ráda bych na ten svůj použila také tuto šablonu, bohužel mě pěkně zlobí. Mohla bys mi kdyžtak poradit? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo..:D Hroznej magor se předvedl..:D To mám radost, že se ti líbí můj vzhled blogu..:3 Určitě ti s čímkoli poradím. Dala jsem si tě na fb do přátel, takže mi tam můžeš napsat..:)

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide