Maturita 2016 | Jarní prázdniny ve znamení povinné četby

února 08, 2016


Ahoj všichni zbloudilci!
Možná to ještě nevíte, možná ano, ale tento rok mě čeká maturita, takže jsem se rozhodla, že si během jarních prázdnin udělám takový svůj maraton. Pokusím se přečíst co nejvíce povinné četby. Mám rozhodně co dělat, protože dvacet knížek? Bude to rozhodně síla! Ale většina z nich není tak tlustá a také jsem již některé měla přečtené, ale re-reading nikdy nezaškodí, zvláště ne u povinné četby.

Takže se pojďme podívat, jaké knihy jsem si zařadila na svůj seznam k maturitě. Jak již všichni víte, musíte mít dvacet knih, ani o jednu méně, nebo více - spolužačka měla o dva navíc a jaký blázinec kolem toho udělala učitelka na češtinu, nepřála bych vám to vidět. 

Takže moje knihy jsou: epos Ílias, Dekameron, Romeo a Julie, Lakomec, Pýcha a předsudek, Na Větrné hůrce, Strakonický dudák, Kytice, Král Lávra, Divá Bára, Povídky malostranské, Pes Baskervillský, Petr a Lucie, Malý princ, první díl Harryho Pottera, Krysař, R.U.R., Spalovač mrtvol, Romeo, Julie a tma, a Kladivo na čarodějnice.

Celkem pěkné knihy jsem si vybrala, ne? Zpočátku jsem si myslela, že ano, ale když jsem nedávno začali psát z knih písemky, šla mi hlava kolem. Jak jsem tam proboha mohla dát Spalovače mrtvol, nebo Kladivo na čarodějnice? Tohle ani není můj oblíbený žánr u knih! Mám ráda divadelní hry, jako je třeba R.U.R, nebo Romeo a Julie, ale vážně těchto dvou knih se celkem bojím. Hlavně knihy Kladivo na čarodějnice!

Tak to vezmeme od začátku. První knihou, nebo spíše takovou pověstí, kterou si musím připomenout, je Ílias. Moje další skvělé rozhodnutí. Nevím proč jsem si do čtenářského deníku dala Ílias, když si více pamatuji Odysseu, ale nevadí, oba eposy mám ráda, takže menší zopakování mi nevadí. A kdo za to může, že mám ráda tyhle řecké mýty o bozích? Kdo jiný než samotný Rick Riordan a jeho skvělé knihy o Percym Jacksonovi nebo Bozích Olympu! Na re-reading epose Ílias se vážně těším, a možná se i vrhnu na Odysseu, uvidím, jak mi vyjde čas.

Další knihou, kterou si definitivně musím přečíst, je kniha Na Větrné hůrce. Důvod? Jenom mě se totiž může povést u písemky napsat místo Haretona Huberta. Jojo, a nebo Heatcliff? Nechtějte vědět, na koho jsem ho přejmenovala. Knihu jsem si půjčila od Míši, a jsem na ni celkem zvědavá. Je totiž psána v retrospektivě, a tento styl psaní moc nemusím - co si budeme povídat u Malého prince - a sama Míša mi říkala, že knihu četla celé vánoční prázdniny? Asi se mám na co těšit. A příběh Romea a Julie mám snad nastudovaný nazpaměť, ale když knihu mám jako komiks, který se čte rychle a svižně, tak proč si ho nepřečíst znovu? Podobně jako u Odysseu, uvidím, jak mi vyjde čas.

Pokračujeme dál. Tentokrát tu mám Divou Báru. Tuším, že minulý rok jsem si knihu vyžádala na recenzi u nakladatelství Omega, a teď doma mám toto jejich krásné vydání, nejen s Divou Bárou, ale ještě třemi dalšími povídkami. K těm se tentokrát již bohužel nedostanu, ale na Báru si čas udělám. Divá Bára je má nejoblíbenější kniha od Němcové - Babičku jsem nečetla, a pravděpodobně nebudu, nijak mě neláká. Musím si ji opět připomenou a štěstí je na mé straně, protože Divá Bára má jen tuším čtyřicet stránek, to znamená, že bych si mohla slupnout jako malinu za jedno odpoledne. Stejně tak i Malého prince. Přiznám se, nejsem jeho fanouškem, vlastně se mi kniha nijak zvlášť moc nelíbí, a kdyby jsme si ji do čtenářského deníku nemuseli dát povinně, tak bych si ji tam nedala. Ale my musíme, takže si knihu musím znovu přečíst. Nedávno jsem ji četla, ale nějak se mi z hlavy vykouřili obyvatelé planet, které malý princ navštívil, takže si je musím připomenout.

A to nejlepší nakonec! Harryho Pottera jsem měla na seznamu už takovou dobu, a konečně se k němu dostanu! Knihu v češtině mi půjčila spolužačka a v angličtině jsem si ji nedávno pořídila. Zase si o sobě tolik nemyslím, že bych si hned troufla na angličtinu, takže se pustím do té české verze, a třeba se zatím seznámím s různými slovíčky. Docela se těším na Harryho, co mi spolužačka říkala, když mi knihu půjčovala, tak začátek knihy je úplně jiný, než ve filmu, no tak uvidíme. A kdo ví, třeba neodolám, a pustím se hned do dalších dílů.

A dostáváme se k těm knihám, které se mi určitě stanou osudnými! Kladivo na čarodějnice je pěkná bichle, a vůbec se na ni netěším, takže mi držte palce. Když jsme se ve škole dívali na film, byla jsem z něho tak unuděná, že jsem myslela, že proskočím oknem. Tohle bude rozhodně katastrofa. A Spalovače mrtvol, tak u tohoto stále nevím. První takovým bodem je, že mi dělá hrozný problém příjmení hlavního hrdiny - Kopfrkingl. A teď, jak se jmenuje? Opět jsem mu změnila jméno v písemce, bylo to hned jasné, že se to stane. Dále se mi líbí, že je kniha vážně kraťoučká, takže bych ji snad mohla přečíst za den, ale moc tomu nevěřím. A ještě jsem nezmínila filmové zpracování s Hrušínským v hlavní roli. Dokonce i učitel, který neučí češtinu, mi ho doporučovat, tak že bych přeci jen knize i filmu dala šanci?

        

A ten zbytek? Ten mám jako e-knihy, ale bohužel se mi nechce načíst tablet, aby knihy mohla vyfotit. Většina těch knih se dá nalézt na mnoho stránek zadarmo, takže nikoho neokrádám. Na povinnou četbu využívám třeba stránku eBookEater, která nabízí opravdu širokou škálu povinné četby. Takže pár knih mám od nich. A na jaké knihy se tedy chystám. Rozhodně si chci dát re-reading knihy R.U.R. od Čapka. Naposledy jsem knihu četla v prváku, tedy před třemi lety, a vážně by to chtělo si ji zopakovat. Pak tu třeba mám knihy Krysař, Petr a Lucie, nebo Romeo, Julie a tma. Krysař je krátká novelka, takže za odpoledne ji mám přečtenou, stejně tak i Petra a Lucii, ale Romeo, Julie a tma bude trošku oříšek. Knihu už jsem jednou četla, ale nedočetla. Nebavila mě ke konci, tak jsem ji zaklapla, protože vím jak skončí - to je to nejlepší na tom, když vám konec vyzvoní učitelka ve škole, když knihu probíráme! A pak si ještě musím zopakovat tři povídky z knihy Povídky malostranské, nebo také tři novely z Dekameronu. A zakončím to re-readingem Psa Baskervillského, které jsem naposledy četla na základní škole a celkem se mi líbil. Rozhodně se přes prázdniny nebudu nudit!


A jak jste na tom vy s povinnou četbou? Chystáte si ji přečíst před maturitou? :-)

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Ach, maturita... Ačkoliv normálně čtu hodně, k maturitním knížkám jsem se nedokopala (nejde mi číst na povel) a tudíž jsem nepřečetla ani jednu :D Měla jsem štěstí že jsem měla šŤastnou ruku :D Tobě ale přeju k maturitě ať se to povede :) Jsou to sice nervy, ale zvládneš to :)

    www.andysbookworld.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mám teď prázdniny, takže si z tebe vezmu příklad a pustím se do Války s mloky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že se ke mě někdo přidá..:D Válku s mloky bych si také ráda jednou přečetla. Je na mém seznamu knih, které si od Čapka prostě musím přečíst..:D Zatím jsem četla R.U.R. a Věc Makropulos, tak snad k Válce s mloky také jednou dojde...:)

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide