Mé knižní série #11

ledna 06, 2016


Tento projekt vymyslela Roxanne.
Cílem tohoto projektu je vyfotit knižní sérii, kterou mám doma, ale nemusím ji mít celou.



Jak ses o této sérii dozvěděla?

Největší zásluhu má na tom definitivně film - tedy první díl, abychom byli přesní - ale také má spolužačka, která knihy četla dříve než já a velmi si je vychvalovat. Následovala pak má další spolužačka, a to už jsem nevydržela, a do série se sama pustila.

Kolik dílů jsi zatím stihla přečíst?

Již všechny tři díly mám za sebou. Dokonce dvakrát.

Co na tuhle sérii říkáš?

Je to jedna z mých nejoblíbenějších dystopických sérii. Díky Hunger Games jsem vlastně začala více číst, tolik mě to nadchlo, a do teď nepustilo. Nedávno jsem si právě dávala re-reading celé série a bylo to jako když jsem ji četla poprvé. Stále jsem ze všech knih naprosto hotová, hlavně ze třetího, kde už to nedávám a bulím jako želva.

Který díl z celé série máš nejraději?

Tohle je pro mě dosti těžké rozhodnu. Mám ráda všechny díly, první byl samozřejmě skvělý, druhý za prvním maličko pokulhával, ale já jsem největší fandou hlavně toho třetího. Jsem asi výjimka, protože většině přijde tento díl nejslabším z celé série. Já jsem z něho poprvé také nebyla moc vyjevená, ale po druhém přečtení se můj názor na něj dosti změnil.

Jaká je tvá oblíbená postava, proč?

Peeta. Sladký Peeta. Již od první zmínky jsem byla jeho fandou - team Peeta, forever, Hurikán ať si trhne! - a postupně jsem se do něho naprosto zbláznila. Zaláskovala, to je to slovo. Pravděpodobně největší příčinou, proč jsem si oblíbila víc Peetu, je rozhodně jeho povaha. Hodný, milý, a všechny ty dobré vlastnosti, která má. Ale nejvíc asi fakt, že je to takový kliďas, drobek. Ne takový hromotluk jako Hurikán.

Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?

Prezidentku Coinovou. Když ve třetím díle objevila, hned jsem věděla, že tohle nebudu moje oblíbená postava. A ona ani nemá být, což jen potvrzuje, že ji autorka vykreslila opravdu dobře. Takový nesympatický diktátor. Moment, kdy jsem ji již naplno začala nenávidět, je kousek před koncem knihy, kdy se zmiňuje o Hladových hrách, a že má v plánu je ještě jednou, naposledy, využít. Nechci říkat k čemu, možná jste knihy ještě nečetli, ale tenhle moment byl pro ni rozsudek, kdy jsem věděla, že je konec.

Když porovnáš české a originální obálky, které se ti líbí více?

Naše první vydání je naprosto totožné s tím originálním a přiznávám, že nejsem jeho fandou nelíbí se mi. Proto jsem ráda, že se mi podruhé do rukou knihy dostaly v novém kabátku, který je naprosto dokonalý. Podobné obálky má i jiné vydání originální knih, a podle mě je mnohem lepší. Takže za mě definitivně naše druhé vydání.

Která obálka se ti líbí více?

Zase nejednoduchá otázka. Líbí se mi všechny, ale nejvíce asi obálka prvního dílu. Může za to rozhodně ten zlatý reprodrozd a kombinace barev. Zbylé dva - modrý a červený - také nejsou špatné, ale originální reprodrozd, který je použit i ve filmu, je prostě nejlepší.

Existuje nějaká scéna, na kterou jen tak nezapomeneš?

Určitě se najde mnoho momentů, které jen tak z hlavy nedostanu. Právě teď se mi jich vybavuje několik, hlavně proto, že sérii mám čerstvě v hlavně, dočetla jsem ji totiž nedávno, ale také za to trošku může film, který neustále dokola sleduji. Jak říkám, těch scén se najde mnoho, třeba závěrečná scéna druhého dílu - nebudu nic prozrazovat, nejsem jako má spolužačka, která to řekla mé druhé spolužačce, své nejlepší kamarádce, u filmu v kině, a ta je z toho hotová dodnes, takže ne-e - ale pak třeba počáteční scéna, určitě nejdůležitější pro knihu i film, moment, kdy se Katniss přihlásila do Hladových her místo své sestry.


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Treti dil je desnej! Souhlasim s vetsinou :) Me se nejvic libil prvni, to tema tu v te dobe nebylo a tohle byla novinka, takze za me palec hore :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale nene..:D Mě se líbil..:D Ale tak záleží na člověku, každé mu se nemusí líbit to samé. Ale souhlasím, první byl také velmi dobrý a hlavně téma celé série je skvělé...:)

      Vymazat
  2. Hunger Games jsem zrovna nedávno dočetla :) Je to skvělá série i když jsem čekala možná malinko jiný konec :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, každý o konci měl své představy, co si budeme povídat, ale mě se celkové ukončení líbilo a stejně tak celá série..:D Moje srdcovka navždy..:3

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide