Knižní přání #53

ledna 30, 2016

 
Projekt Knižní přání, je to něco jako On my Wishlist, jen je trošku poupravený. Pochází z dílny Nikki Finn. Spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads, k tomu stránku random.org a vylosuji si tři náhodná čísla - tedy čísla knih, která jsou přiřazena v listu na GoodReads, které bych si ráda přečetla. Ty tři knihy tady pak ukážu.
 
 
Jiskra v popelu | Goodreads

Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechejte. Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy odehrávající se v brutálním světě podobném Římské říši. Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod tvrdou nadvládou Válečnického impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii a bude pro ně špehovat, zachrání jejího bratra před popravou. Elias, nejlepší voják na akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, nemilosrdné soutěže, z níž má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši. Když se Laiiny a Eliasovy cesty na akademii zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propojené víc, než by si vůbec dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria. (Goodreads)

Knihu Jiskra v popelu jsem měla již dříve, než bylo oznámeno, že se knihy dočkáme v českém překladu. Zaujala mě její originální obálka a mnoho skvělých názorů od zahraničních blogerů. Takže bylo jasno, kniha mířila do to-read listu. Až nyní, kdy kniha má oficiálně vyjít, jsem si na ni znovu vzpomněla. Je škoda, že nakladatelství Host neponechalo originální obálku, ale tato také není špatná. A ohledně anotace. Předtím jsem si ji nečetla - lenost v tom bylo, co jiného - takže nyní jsem se to rozhodla napravit. A si tedy prozatím o knize myslím? Tohle vypadá naprosto epicky! Pokud jsem si prvně říkala, že tohle nebude nic zajímavého, mýlila jsem se! Tohle nevypadá jen epicky, tohle bude epické! Rozhodně si knihu musím přečíst!

Mágové | Goodreads

Quentin Coldwater je nadaný, ale nešťastný. Chodí na střední školu, je stále obklopen fantasy příběhy, které četl jako dítě, příběhy zasazenými do magické země jménem Fillory. Představte si jeho překvapení, když se náhle nečekaně dostane na velmi tajnou, velmi exkluzivní školu kouzel v severní části New Yorku, kde získá skvělé vzdělání v moderním čarodějnickém řemesle. Ale kouzla Quentinovi nepřinesou takové štěstí a dobrodružství, o jakém snil. Ukazuje se, že země Quentinových snů je mnohem temnější a nebezpečnější, než si vůbec dokázal představit. Jeho dětské sny se stanou noční můrou… (Goodreads)

Kniha Mágové je pro mne vcelku novinka. Viděla jsem už ji jednou, myslím, že na facebookových stránkách nakladatelství XYZ, ale nezaujala mě obálkou, takže jsem ji tolik nevěnovala pozornost. Teprve nedávno jsem objevila pilotní díl seriálu The Magicians, a ještě teď jsem z něho naprosto hotová! Představitel Quentina je naprosto úžasný a stejně tak místo, kde se seriál natáčel. Já si na seriál pro zatím nemůžu stěžovat. A když jsem zjistila, že je podle knihy, byla jsem nadšená! Doufám, že mě tedy kniha nezklame, očekávám od ní hodně.
 
Cinder | Goodreads 
 
Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody - mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci, díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou ve městě. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit. Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je „pocta", kterou dosud nikdo nepřežil. Ale netrvá dlouho a lékaři zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří proměnili Cinder v kyborga, něco skrývali. Něco cenného. Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotní zabíjet... (Goodreads)

A dostala se sem i Cinder. Cinder jsem už četla jednou, několik let zpátky, měla jsem ji půjčenou z knihovny a totálně jsem se do příběhu zbláznila. To díky Cinder a Scarlet jsem si tolik oblíbila převyprávěné pohádkové příběhy a hlavně, začala je vyhledávat - Kráska a zvíře, Romeo a Julie, Červená Karkulka, nebo Popelka? Rozhodně mám z čeho vybírat! Ale zpět k Cinder. Jelikož nedávno do knihovny dokoupily zbylé díly, ráda bych si dala re-reading, ale kdo ví, kdy se mi to podaří. Vážně by mě zajímalo, jak bude příběh pokračovat, ale budu si muset ještě chvíli počkat, ona mi nikam mezitím neuteče.

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Knihu Mágové bych si také ráda přečetla. Nevěděla jsem, že je i seriál! Hned se musím podívat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se mrkni! Podle mě ten seriál stojí za to!...:)

      Vymazat
  2. Cinder jsem četla a je super, ráda bych získala knihu Mágové, ale i Jiskru v popelu. prostě chci přečíst všechno. :-)
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny knihy určitě stojí za přečtení...:) Já si tedy hlavně dělám zálusk na knihu Mágové. Dvě epizody seriálu mě na tu knihu vážně dost nalákaly, tak snad bude stát za to...:)

      Vymazat
  3. Jiskru v popelu bych si také přála mít co nejdříve doma. Ale stejně jako tebe mě malinko mrzí, že nemáme originální obálku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu škoda. Ta originální obálka je naprosto epická, ale tato také není špatná...:)

      Vymazat
  4. Kniha Mágové je už na mém wishlistu dlouhou dobu! Ale už si chci pro ni vážně jít!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě do ní jdi, já bych také ráda šla, ale mám tu ještě povinnou četbu, takže kniha bude muset ještě chvíli počkat..:) Zatím si krátím chvíle u seriálu, který vypadá opravdu dost dobře! Určitě se na něj taky mrkni, a dej mi vědět, co si o něm myslíš...:)

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide