Knižní přání #52

ledna 16, 2016

 
Projekt Knižní přání, je to něco jako On my Wishlist, jen je trošku poupravený. Pochází z dílny Nikki Finn. Spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads, k tomu stránku random.org a vylosuji si tři náhodná čísla - tedy čísla knih, která jsou přiřazena v listu na GoodReads, které bych si ráda přečetla. Ty tři knihy tady pak ukážu.
 
 
Jed | Goodreads
 
Tajemství mohou být mocná a smrtelně nebezpečná – jako jed. Cassandra Caravellová patří v renesančních Benátkách ke společenské elitě. Má všechno, co si jen dívka může přát: elegantní šaty, třpytivé klenoty, pozvánky na ty nejlepší večírky a hezkého bohatého snoubence. Touží však po něčem jiném. Od smrti svých rodičů se cítí jako v pasti, sama ve městě zbudovaném na mořské laguně, kde temný labyrint vodních kanálů šeptá o útěku. Potom však Cassandra narazí na mrtvé tělo ženy s vyrytým krvavým X a je postupně vtažena do nebezpečného světa tajných společenství, kurtizán a zabijáků. Navíc zjistí, že se zamilovala do Falka, chudého malíře se svůdným úsměvem… a zvykem dostávat se do potíží. Stále však zbývá vypátrat vraha mrtvé ženy. Najde ho Cassandra dřív, než najde on ji? A zůstane věrná svému snoubenci, nebo podlehne citům k Falkovi, které se jí začínají vymykat z kontroly? (Goodreads)
 
Knihu Jed jsem si velmi chtěla přečíst když vycházela, což je spousta let zpátky. Hrozně se mi líbila obálka, ale že by mě napadlo si přečíst anotaci, ani nápad. Následně jsem na knihu úplně zapomněla, to víte, vycházelo tolik jiných knih, chápeme, že? Takže kniha Jed upadla v zapomnění. Jenže nedávno knihu, vlastně celou sérii, koupili do knihovny, a i když bych se měla soustředit na povinnou četbu, neodolala jsem, a půjčila si první díl. Když jsem si přečetla anotaci, byla jsem vykolejená, vůbec jsem si toto pod obálkou nepředstavovala. Vlastně ani nevím, co jsem si přestavovala, ale renesanční Benátky to nebudou. I tak ale myslím, že když už je příběh zasazen do tohoto období, musí stát rozhodně za to. Takže už vidím, co budu tento víkend dělat!

Tady a teď | Goodreads
 
Dodržuj pravidla. Pamatuj, co se stalo. Nikdy se nezamiluj.

Sedmnáctiletá Prenna se přistěhovala do New Yorku, když jí bylo dvanáct. Nepochází však z jiné země, ale z jiné doby – z budoucnosti, v níž nemoc přenášená komáry zmutuje ve smrtící pandemii, která zabije stamiliony lidí a obrátí celý svět v ruiny. Všichni, kdo unikli z budoucnosti do současnosti, musejí dodržovat přísná pravidla: nikdy nesmějí prozradit, odkud pocházejí, nikdy nesmějí zasáhnout do dějin a nikdy se nesmějí sblížit s nikým mimo svou komunitu. Prenna poslušně dodržuje, co jí bylo nařízeno, a věří, že tím může předejít nemoci, která má jednoho dne začít pustošit Zemi. Ale všechno se změní, když se Prenna zamiluje do Ethana Jarvese. (
Goodreads)

S knihu Teď a tady je to vlastně stejné jako u knihy Jed. Také jsem si chtěla moc přečíst když vycházela a pak hlavně obálka, jak jinak. Když ji koupili do knihovny, a já ji tam našla, když jsem si tam hlavně šla pro Cress a Nejkrásnější, neodolala jsem, a čmajzla ji - čtěte půjčila. Až doma jsem si přečetla anotaci a byla jsem z ní i celkem nadšená. Příběh, který začal v budoucnosti, ale jelikož je budoucnost tak strašná, tak se vrací do přítomnosti. Proč je tak strašná? Tak tohle mě pobavilo - kvůli nemoci, kterou přenáší komáři. Už asi autorka nevěděla, kdo by tu smrtící pandemii mohl přenášet, tak to schytali ti nejméně očekávání tvorové - komáři. Nechápu. Ale nevadí, příběh se mi zatím líbí, tak uvidíme ke konci.

Smrtící dotyk | Goodreads
 
"Jsem dokonalá zbraň. Můj dotyk je smrtící."

Twylla je dívka vyvolená bohy. Je zosobněním božské dcery a jako taková je zaslíbená princi. Za svoji výjimečnost ale draze platí: každý měsíc musí pozřít jed, a přinést tak důkaz o svém božském postavení. Její dotyk je však pro obyčejného člověka smrtící. Twylla proto není běžným členem královského dvora. Je královninou popravčí. Každý měsíc navštěvuje vězení a přikládá své ruce na ty, kteří jsou odsouzeni k smrti. Žije osaměle a izolovaně. Když ale nastoupí nový strážce, vše se změní. Spustí se kolotoč dvorských intrik, úkladů a vražd... Dokáže si dívka správně zvolit mezi královským snoubencem a přitažlivým, ale obyčejným smrtelníkem? Rozhodne se pro povinnost, nebo pro lásku? (Goodreads)
 
A poslední knihou je Smrtící dotyk. Tuto knížku mám v merku už ode dne kdy vyšla, ale tolik jsem  o ní ještě nepřemýšlela. Zase mě zaujala obálka, ale přečíst si anotaci? Ani nápad. Nedávno se mi poštěstilo - ááááá - a u Snow Fairy jsem tuto knihu, společně s ještě jednou knihou, vyhrála v její soutěži. Když jsem to zjistila, byla jsem právě ve škole a měla hodinu. Ječela jsem co nejtišeji co to šlo, ale prostě, já mám z každé vyhrané knihy Vánoce. Teprve nedávno jsem si přečetla anotaci, a byla jsem z ní úplně paf. Vůbec by mě nenapadlo, že by se za takovouto obálkou mohl skrývat příběh, kde hlavní hrdinka má smrtící dotyk a královna ji využívá jako svého popravčí. Wow! Podle anotace to vypadá naprosto epicky, ale bohužel, se k ní určitě dostanu až tak v červnu. Ale nemám se čeho bát, ta kniha nemá nožičky, takže mi neuteče.
 

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Vyvolenou bohy jsem četla. Taky mě lákala od úplného začátku a anotace zní fakt dobře, ale bohužel mi knížka nesedla. Potenciál měla obrovský, ale autorka ho vůbec nevyužila. Podle mě je to kniha pro mladší, tak kolem 12-13 let, protože ti nejsou tolik nároční. Co jsem tak slyšela, tak z knihy byli skoro všichni zklamaní, ale snad se ti bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, tak to mě mrzí...:/ Tak snad to není tak špatné, budu doufat..:)

      Vymazat
  2. Já bych komáry nepodceňovala....věřte, že vím o čem mluvím :-)

    OdpovědětVymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide