Čtenářská výzva #4 | Kniha, podle které byl natočen film

prosince 13, 2015



Po nějaké době zase Čtenářská výzva. Dnes jsem si pro vás vybrala bod číslo 3, neboli Knihu, podle které byl natočen film. Ale předtím, než začnu, bych vám chtěla oznámit, že tuto rubriku, spíš tyto články budu psát častěji a ne jednou za čas. Nechápu, jak jsem si mohla myslet, že do dubna stihnu napsat padesát článků, když budou jen občas. Proto jsem se rozhodla, že je budu psát pravidelně každou neděli. Ano, už tu na blogu budu mít tři pravidelné rubriky - Hudbu mého srdce, Knižní přání a právě Čtenářskou výzvu - takže pokud se nějak opozdím, nemějte mi to za zlé. Škola mě jednoduše dohání. A také je možné, že se knihy, které vám tu píšu, se ke konci změní. Toto je takové orientační pro mě, abych se neztratila ve všech těch knihách a bodech.

Ale teď zpět k dnešnímu výběru knih. Jak jsem již zmiňovala na začátku, dnes to bude o knihách, které se staly předlohou pro filmové zpracování. Nevím jak vy, ale já ráda sleduji filmy, které vznikly na motivy knih. Mohu je tak mezi sebou porovnat - co je lepší, kniha, nebo film. A někdy se mi stane, že jsem zastánce knižní předlohy než filmu, ale někdy to je i naopak.

Míša

Míša si pro tento bod vybrala známou knihu od Nicholase Sparkse, Milého Johna. Tuším, že říkala, že se kniha líbila, ale přiznávám, že si teď nevzpomenu jestli viděla i film. Já jsem filmové zpracování viděla, protože mám ráda herečku Amandu Seyfried, ale naopak, nesnáším Channinga Tatuma. Takže na závěr jsem z filmu nijak nadšená nebyla, ale to neznamená, že když se mě nelíbil, musí se nelíbit i vám. Jak ráda a často říkám, sto lidí, sto chutí, každý jsme jiní, každý máme rádi něco jiného, takže určitě by bylo nejlepší se na film podívat každý za sebe. I když se mi film Milý John nelíbil, líbily se mi jinačí filmy, jako třeba Talisman, Poslední píseň, Nejdelší jízda a další, takže ne všechny filmy jsou špatné.

Já (Nessa)

Já bych si pro tento bod mohla vybrat milion knih, ale vybrala jsem si jednu, která mě získala svou obálkou, a jmenuje se S láskou Rosie. Tuto knihu jsem dostala k narozeninám od kamarádky a měla jsem z ní obrovskou radost. Když jsem se ale do ni pouštěla, zaskočilo mě, že je psaná formou dopisů. Někomu tento styl sedět nemusí, mě ze začátku také nesedl, ale když už si na něj v průběhu čtení zvyknete, jde čtení jedna báseň. Ale v tomto případě se stále nemohu rozhodnout, jestli budu zastánce knižní předlohy nebo filmu. Na filmu jsem byla v kině - sama, jo celý prázdný kino, jen já tam, samotinká - a velmi se mi líbil, ale stejně tak i kniha. Takže asi budu obojího.



A jak jste na tom vy? Jste zatvrzelí zastánci knižní předlohy, nebo filmového zpracování? :-)

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Na 98% se mi libí skoro pokaždé víc kniha. Jedna z mála filmových zpracování podle knihy, o které můžu říct, že je hooodně zdařilá, je film Zmizelá podle knihy Zmizelá.
    Ten film byl fakt dost dobrý. O tom, že kniha je super netřeba mluvit, recenzi mám na blogu: http://siraelxy.blogspot.cz/2015/08/gillian-flynn-zmizela.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas to tak taky mám...:) Ale jsou výjimky, kdy se mi líbí obojí, jako v případě knihy S láskou Rosie...:) Zmizelou jsem viděla film, ale bohužel, neoslovilo mě to..:) Ale knihu si určitě plánuji přečíst, od té mám velká očekávání...:D

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide