Knižní TAG

října 18, 2015



Sice jsem pro vás již připravila jeden tag, Chocolate Book Tag, který se zde objevil v úterý, ale jelikož těch tagů nikdy není dost, tak vás zásobuji ještě jedním. Tento Knižní Tag jsem narazila na blogu blogerky Šárky, a opravdu mě zaujal, takže jsem se jednoduše neodolala a rozhodla si ho vyplnit. :-)

Bývá ti špatně při čtení v autě?

Tak na tuto obálku odpovím trošku oklikou. Jelikož auto nemám, takže netuším, zda mi při čtení v autě je špatně. Nemám s tím žádné zkušenosti. Ale jezdím často autobusem, a jednou mi při cestě, kdy jsem si četla bylo špatně, takže jsem knihu musela odložit.

Který autor má podle tebe jedinečný způsob psaní?

První autor co mě okamžitě napadne je Rick Riordan. Autor, co má na svém kontě již několik knih. Sérii Percy Jackson, Bohy Olympu, Kroniku Cartera Keane, nebo novinku z norského světa legend o bohu Thorovi. Říkáte si, tolik knih, ale nikdy nás nepřestaly bavit, což rozhodně svědčí o tom, že autor musí mít jedinečný způsob psaní, a já naprosto souhlasím.

Harry Potter nebo Stmívání? Třemi body obhaj svůj výběr.

Harry Potter. Definitivně Harry Potter! I když jsem ho na rozdíl od Stmívání ještě nečetla, tak Harry je v tomto boji jasná volba jelikož má kouzla, střelenýho Ronalda Wisleyho a všechny ti úžasné bestie, nebo příšery. Nedávno jsem totiž četla Bestiář Harryho Pottera, a totálně jim propadla. Hlavně Mozkomorům a nebo jezerním lidem.



Nosíš s sebou nějakou tašku nebo kabelku na knihy?

Ano. Od té doby, co se mi několikrát v tašce rozlila voda, právě na knihy, jsem si na ně našla speciální tašku, abych tomu předešla.

Čicháš ke knihám?

Jo! Miluju tu vůni nových knih. Snad to ze mě nedělá magora.

Preferuješ knížky s ilustracemi nebo bez?

Ohledně tohoto bodu vybíravá nejsem. Jako mladší jsem hlavně četla knihy s ilustracemi, přeci by to jen na mě jako osmiletého caparta bylo trošku moc, ale postupně jsem si na knihy bez ilustrací začala zvykat. A když se nějaká ta ilustrace v knize, co právě čtu, přijde mi to opravdu zajímavé, ale jinak již knihy s ilustracemi nevyhledávám.

Která knížka se ti líbila, když si ji četla, a později si zjistila, že to není zrovna kvalitně napsané?

Tak teď jsem vážně vedle jak ta jedle. Nic mě nenapadá, tedy kromě knih, co jsem četla jako malá, a to třeba Klub tygrů nebo Klub záhad. Sice byli pěkně napsané, ale napsané tak, aby získaly mladší čtenáře. Takže to už pro mě není.

Máš nějakou vtipnou historku z dětství, která zahrnuje knihu?

Napadá mě hned několik, ale žádná není vtipná. Třeba ta když jsem šla do knihovny poprvé, do dětské, a odnesla si jen jednu knihu. Následující den ji měla přečtenou a jak jsem brečela, že v dětské mají otevřeno jen v pondělí a v pátek. Ach jo, to jsem byla ale chudinka. :-D

Která knížka ve tvé knihovně je nejtenčí?


Když tak teď koukám do knihovny, tak bych řekla, že to bude jedna z dvou knih od Katky Petrusové. Buď kniha S hlavou v oblacích (pejru) nebo Pekáč buchet, teď si nejsem jistá a jsem právě líná se podívat, která z nich to je.

Píšeš? Vidíš sebe samu v budoucnosti jako spisovatelku?


Nepíšu, na to vážně nemám odvahu. A jestli sebe vidím v budoucnosti jako spisovatelku? Tak to rozhodně ne, ale kdyby mě v budoucnu přepadl nějaký nápad na příběh, rozhodně bych se nebránila jeho sepsání, ale světlo světa by určitě nikdy nespatřil.

Kdy jsi začala číst?


Teď si nejsem jistá, ale asi v osmi letech, kdy jsem o své mamky dostala kartičku do knihovny. Nejlepší den mého života, jelikož v ten den jsem se zamilovala do nich a hluboce jim propadla, a jak vidíte, dodnes mě láska k nim nepustila.

Jaká je tvá oblíbená klasika?


Pýcha a předsudek, definitivně! Miluji příběh Elizabeth a pana Darcyho, kdo by ho taky nemilovat, že? A pak taky mám hrozně ráda knihu R.U.R od Karla Čapka, nebo Zkrocení zlé ženy od Shakespeare. Určitě se jich najde víc, ale tyhle jsou pro mě takové ty topky.

Je tvůj oblíbený předmět ve škole český jazyk a literatura?


Ale jo, mám ráda češtinu, hlavně když probíráme téma, které mě baví, nebo se bavíme o knize, kterou jsem četla a řadí se mezi jedny z mých oblíbených, ale jinak mám další angličtinu. Od té doby, co jsem se rozhodla číst knihy v angličtině jsem si angličtinu oblíbila ještě více než předtím.

Kdybys dostala knížku, kterou už jsi četla a nelíbila se ti, co bys dělala?


Pravděpodobně bych zvažovala o jejím prodání. Třeba by někomu udělala větší radost než mě. A nebo bych ji taky mohla někomu darovat jako dárek, a ještě bych ji mohla dát do blogové soutěže!

Která méně známá série se podobá Harrymu Potterovi nebo Hunger Games?


Méně známá série, co se velmi podobá Harrymu Potterovi. Tak to mě okamžitě napadá Magisterium, a jeho první díl Železná zkouška. To mi trošku přijde jako zkopírované. A ohledně Hunger Games, tak to mě napadá Selekce. Sice je více známější kvůli svým krásným obálkám, ale sem se skvěle hodí. Když jsem Selekci četla, tak mi to přišlo jako bych četla princeznovské Hunger Games. :-D

Tvoje oblíbené slovo?

Ehm, jsem vykolejená, žádné mě nenapadá.

Upíři nebo víly?

Víly. Upíři sice taky nejsou špatní, ale v tomhle výběru vítězí víly.

Měniči nebo andělé?


Andělé. Měniči tuším, co je podle toho slova, ale nikde jsem je ještě nezažila.

Vlkodlaci nebo duchové?


Duchové! Promiň Jacobe, ale na Annu krví oděnou nemáš!

Zombíci nebo upíři?


Zombíci! Po knize Zom-B jasný výběr. Zase smůla upíři.

Milostný trojúhelník nebo zakázaná láska?


Jde vybrat ani jedno? Zakázanou lásku vážně nemusím už delší dobu, a poslední dobou jsem začala být alergická i na milostné trojúhelníky. Takže nic.

Romantická kniha nebo akční kniha s romantickými momenty?

Záleží na tom, jakou mám náladu. Pokud mám chuť jen tak odpočívat, nepřemýšlet u knihy, tak jasně sáhnu po romantické knize. Ale pokud bych měla náladu na nějakou tu akčňačku, tak rozhodně po akční knize s trochou té romantiky.

You Might Also Like

0 komentářů

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide