Knižní přání #46

října 31, 2015


Projekt Knižní přání, je to něco jako On my Wishlist, jen je trošku poupravený. Pochází z dílny Nikki Finn. Spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads, k tomu stránku random.org a vylosuji si tři náhodná čísla - tedy čísla knih, která jsou přiřazena v listu na GoodReads, které bych si ráda přečetla. Ty tři knihy tady pak ukážu.
 


Marťan | Goodreads
 
Je nejslavnějším mužem na Zemi. Má to však háček: není na Zemi… Před šesti dny se Mark Watney jako jeden z prvních lidí prošel po Marsu. Teď je přesvědčený, že bude prvním člověkem, který tam zemře. Málem zahynul v prašné bouři a zbytek jeho posádky odletěl v domnění, že je mrtvý. Mark nemá jak odeslat zprávu, že přežil. A i kdyby se s lidmi na Zemi spojit dokázal, zásoby mu dojdou mnohem dřív, než by stačila dorazit pomoc. Mark se však nevzdává. Vyzbrojen pouze svým důvtipem, technickými dovednostmi a nevyčerpatelným smyslem pro humor, který se pro něj stane nejcennějším zdrojem síly, se pouští do tvrdošíjného boje o přežití. Jak zdolává jednu zdánlivě nepřekonatelnou překážku za druhou, začíná věřit, že by na cizí planetě přece jen mohl obstát. Jenže Mars mu ještě přichystá nejedno překvapení… Strhující, podmanivý a přesvědčivý příběh o lidské nezdolnosti a vynalézavosti tváří v tvář beznadějné situaci obletěl celý čtenářský svět a ve všech zemích, kde vychází, sklízí nadšený ohlas. Zaujal i filmové tvůrce, režisér Ridley Scott točí adaptaci s Mattem Damonem v hlavní roli. (Goodreads)
 
Už bylo načase, aby se tu kniha Marťan, ukázala. Nedávno jsem si konečně přečetla anotaci knihy a filmu, a jediné na co jsem se zmohla bylo, cože?! To jako vážně? To vypadá naprosto epicky! Hrozně moc jsem zatoužila vidět film, ale k mé smůle v kině už ho nedávali. Ale zanedlouho se objevil už online a já ho konečně viděla! Sice kino kvalitka, ale i tak to bylo úžasné, neuvěřitelné! A hned po té, co jsem film dokoukala bylo okamžitě jasno - tedy pokud to nebylo jasné předem - tu knihu prostě chci. Jenže jsem na mizině, takže nechtěl byste mi někdo udělat radost právě touto knížkou? Kdo ví, třeba ji dostanu k Vánocům.
 
Papírová města | Goodreads
 
Po úspěchu románů Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky vychází nyní v českém překladu další dílo veleúspěšného autora Johna Greena, který si i u nás bleskurychle získal početný fanklub. Hrdinou je Quentin Jacobsen, normální, tak trochu bojácný kluk, který má od dětství rád nespoutanou Margo. Ta mu pak jednoho dne nečekaně zaklepe na okno a vtáhne ho do podivuhodného dobrodružství. Když dívka další dny ve škole chybí, Quentin začne pátrat a brzy si uvědomí, že pro něj zanechala určité stopy. Znal vlastně Margo? A co jsou papírová města, s nimiž se nyní stále setkává? Oblíbený autor přináší brilantní příběh nabitý upřímnými emocemi, který nenechá čtenáře chladným. (Goodreads)
 
I na Johna Greena už došlo. Na Johna Greena a jeho Papírová města. Přiznám se, že o knize nevím vůbec nic, ale přijde mi mnohem zajímavější než Hvězdy nám nepřály. Jenda ne moc nadšená recenze změnila na knihu můj názor, takže jsem mrkla po autorových dalších knihách. Četla jsem kousek z Hledání Aljašky, ale knihu jsem nedočetla, takže další, Papírová města. Stejně jako Hvězdy, kniha byla zfilmovaná, a z hereckého obsazení tedy neskáču. Film mám na počítači, ale nějak nemám vůbec chuť se na něho dívat - jednoduše, očekávám od něj to nejhorší. A taky kniha. Ráda bych si už konečně od Greena něco přečetla, a mé losování padlo na tuto knihu. Nečetl jste ji někdo? Co na ni říkáte? A neviděl jste někdo film? Docela by mi pomohlo znát vaše názory, na obojí, než se do nich pustím, jak do knihy, tak do filmu.
 
 
Všem klukům, které jsem milovala | Goodreads

Co by se stalo, kdyby všem klukům, kteří se ti líbili, někdo najednou sdělil, že ses do nich zamilovala…? Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara žádnému klukovi nedala najevo, že se do něj zamilovala. Místo toho mu napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem svým pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo. (Goodreads)
 
A poslední kniha, k překvapení všech - a hlavně mě - je kniha Všem klukům, které jsem milovala. Ještě před tím, než jsem četla knihu Léto, kdy jsem zkrásněla, od stejnojmenné autorky, vycházela právě tato kniha u nás v češtině. Okamžitě mě zlákala svou obálkou a anotace taky nevypadala špatně, takže mířila na seznam knih, co si opravdu chci přečíst. A nyní si o tom dovolím zapochybovat. Nyní, co mám za sebou již zkušenost s touto autorkou, protože jsem četla její, ne příliš povedenou knihu Léto, kdy jsem zkrásněla, která byla jedním slovem strašná. Takže teď nevím, nevím. Stále se mi líbí obálka a anotace, ale bojím se, co mě čeká. Rozhodně do dalších dílů ze série Léto nepůjdu, ale této knize bych přeci jen mohla dát šanci. Mé kamarádce se líbila, a té když se něco líbí, tak je to opravdu vážné, tak uvidíme. Co váš názor na tuto knihu? Doporučili byste mi ji?
 

You Might Also Like

0 komentářů

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide