Knižní přání #45

října 17, 2015


Projekt Knižní přání, je to něco jako On my Wishlist, jen je trošku poupravený. Pochází z dílny Nikki Finn. Spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads, k tomu stránku random.org a vylosuji si tři náhodná čísla - tedy čísla knih, která jsou přiřazena v listu na GoodReads, které bych si ráda přečetla. Ty tři knihy tady pak ukážu.

 
OTKA: Ošklivá tlustá kamarádka | Goodreads
 
Sedmnáctiletá Bianca Piperová je cynická a loajální a zdaleka si nemyslí, že je mezi svými kamarádkami ta nejkrásnější. Je taky moc chytrá na to, aby skočila na lep sladkým řečičkám školního hezouna Wesleyho Rushe. Bianca ho vlastně nenávidí. A když jí dá tu nepěknou přezdívku, vychrstne mu colu přímo do obličeje. Ale doma to teď nestojí za nic a Bianca touží po rozptýlení. Což dopadne tak, že Wesleyho políbí. A co hůř, líbí se jí to! Při pokusu se z toho nějak vykroutit se z ní a jejího úhlavního nepřítele stanou „kamarádi s výhodami“. Což se samozřejmě brutálně nevydaří. Wesley neumí moc naslouchat a jeho život taky stojí za starou belu. A Bianca si s hrůzou uvědomí, že do kluka, kterého nenáviděla, začíná být trochu zamilovaná. (Goodreads)
 
O knize The Duff jsem se tu již jednou zmiňovala, ale to bylo, když jsem si ji chtěla přečíst v angličtině. Tentokrát se toho tolik změnilo. Na motivy této knihy byl natočen film, který se mi opravdu líbil, ale ostatní, co četli knihu, říkají, že s příběhem má pramálo společné. Pak jsem se dozvěděla, že knihu vydá v českém překladu nakladatelství CooBoo, tak jsem se rozhodla počkat na český překlad. A povím vám, bohužel nejsem z toho názvu moc nadšená, ale obálka se mi líbí. Vím, že jinak to nejde přeložit, ale škoda. Nyní již s tím nic nenadělám. I když z názvu OTKA neskáču, tak si přeci jen knihu nenechám ujít! Už teď se těším až se do ni sama pustím a posoudím ji s filmem.
 
Harry Potter a kámen mudrců | Goodreads
 
Brýlatý chlapec s nachovou jizvou na čele, připomínající blesk - to je Harry Potter. Jedenáctiletého učedníka čarodějných umění stvořila nadaná maladá spisovatelka J. K. Rowlingová a ze své ostrovní vlasti jej vyslala pro potěchu všem duším okouzleným fantazií. Vítejte i vy mezi jeho příznivci, nepatříte-li k odkouzleným nudným mudlům. (Goodreads)
 
Harry Potter! Konečně se i na něco dostalo, zvláště když bych se do něho brzy měla pustit, když ho mám v té maturitní četbě. Někde jsem již psala, že jsem si o prázdninách dávala re-watching všech filmů, takže zde se budu jen opakovat. Zvládla jsem všech osm filmů asi za tři dny, a při nich kreslila úkol. Ale zpět ke knize. Snad všichni kolem mě ji již četli, jen já jsem zase ta divná. Sice bych se do ni ráda pustila, ale přiznávám se, že mě tedy hodně láká ta anglická verze. Jednoduše, kvůli maturitě si knihu přeci jen přečtu v češtině, ale jednou bych si opravdu knihu přála přečíst v angličtině. Snad se mi to jednou splní!
 
Lady Midnight | Goodreads
 
Los Angeles. Je to už pět let od událostí v Nástrojích smrti, kdy Nephilim stál připravený na pokraji zapomnění a lovkyně stínu, Emma Carstairs, ztratila své rodiče. Po krvi a násilí, kterého byla svědkem jako dítě, Emma zasvětila svůj život objevit, co přesně zabilo její rodiče a jak se tomu pomstít. Emma vyrostla v Los Angeles, v ústavu s rodinou Blackthornů, kde je spárována jako parabatai se svým nejlepším přítelem, Julianem Blackthornem. Série vražd ve městě chytili její pozornost - jelikož se zdá, že mají stejné vlastnosti jako smrt jejích rodičů. Mohl by vrah být stejná osoba? A její pozornost není jediný, kdo chytil: někdo  vraždí Downworldersny stejně. Férový Folk udělá dohodu s Institutem: v případě, že Blackthornové a Emma budou vyšetřovat vraždy, se vrátí Mark Blackthorn do svého domova. Úlovek: mají jen dva týdny najít vrahy. Jinak je to otevřená válka mezi vílami a Nephilimy. Lovci stínů z Institutu musí závodit s časem, aby chytit vrahy, dokonce i když začnou podezřívat ty, co jsou jim nebližší. Ve stejné době, se Emma zamiluje do jedné osoby na světě, která je jí zákonem lovců stínů zakázaná. Set začíná  na třpytivém pozadí současného Los Angeles, kde se Emma musí naučit důvěřovat své hlavě a srdci, když vyšetřuje démonické spiknutí, která se táhne od Warlock-run nočních klubů na Sunset Strip ke kouzelnému moři na pláži v Santa Monice. (Můj překlad)
 
Tak asi nejprve bych se vám chtěla omluvit za ten překlad, který je vážně kostrbatý. Pomáhal mi s tím google překladač - překvapení! - a sám tomu moc nerozuměl. Asi jsem toho po něm chtěla moc. Ale jinak, z toho, co jsem pochopila to vážně vypadá dobře. Jedná se o spin-off sérii k Nástrojům smrti - které jsem ještě nečetla, žádné překvapení - a hrozí tam válka mezi vílami a lidmi. S vílami jsem ještě žádný problém neměla, jelikož jsem o nich žádnou knihu ještě nečetla, ale tato mě vážně zaujala. Nejen proto, že má opravdu k nakousnutí obálku, ale taky že to napsala známá autorka. Myslím, že už vím, co chci k narozeninám. Kniha Lady Midnight má vyjít v květnu, takže bych ji snad mohla mít. Ještě uvidíme, jak to nakonec dopadne. Třeba se knihy dočkáme v českém překladu.
 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Otku bych si chtěla přečíst jsem na knihu zvědavá a doufám, že mě nezklame. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám..:) Film se mi líbil, ale co jsem slyšela, s knihou toho moc společného neměl...:D

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide