Girl Online | Recenze

září 23, 2015

Vše začíná v momentu, kdy se Penny rozhodne vytvořit blog. Pod přezdívkou Girl Online publikuje v blogosvéře své nejhlubší myšlenky, svůj příběh. Její rodina nemá o tomto jejím dvojím životě ani tucha, ale její nejlepší kamarád Elliot ji podporuje. Jenže pak se její dokonalí svět zboří jako domeček z karet, když se během školního představení totálně znemožní. Ale jako zázrakem se před ní objevuje možnost úniku, kterému by nikdo neodolal. Vánoce v New Yorku! To si každý nechá líbit. A právě v New Yorku se Penny seznámí s Noahem, milým klukem, který je totálně zapálený do hudby. A jak už to v pohádkách bývá, i Penny si myslí, že prožívá šťastné časy, a s některými se dělí se všemi svými čtenářkami svého blogu. Jenže vše není tak sluncem zalité, jak se na první pohled zdá. Noah není jen tak obyčejný kluk, je jednoduše plný tajemství a nepříjemných překvapení. A právě ona tajemství se chystají vyplout na povrch, a vše ohledně Penny se brzo chystá setkat s katastrofou obřích rozměrů.

Hlavní hrdinka Penny je blogerka, anonymně vystupuje v blogostféře pod přezdívkou Girl Online, a publikuje články se svého života. Penny by se dala popsat jako milá dívka, ale s příšernými sklony k trapasům a naivnosti - nikdy nezapomenu na ty její "gaťky", ty se mi vypálily do mozku již do konce mého života. Penny mi byl v jedné chvíli sympatická, ale v té druhé zase naopak. Měla jsem pocit jako kdybych byla na horské dráze, nemohla jsem se za boha rozhodnou, jestli ji přeci jen mám ráda, a teď vím, že nejsem její fanynka. Penny zpočátku byla opravdu hodná, milá, dokonce mi byla sympatická - chvíli - ale co přišel na scénu Noah, všechno s ní šlo rychle do kopru. Za to naopak jsem si velmi oblíbila Elliota, jejího nejlepšího kamaráda. Sice byl trošku v knize žárlivý, což nechápu, když je gay, ale já ho nebudu soudit, jako postavu jsem si ho opravdu zamilovala, mnohem více než Noaha. Ten kluk mi pěkně lezl na nervy! Perfektní, úžasný, naprosto dokonalý Noah! Až pohádka. Byl velmi nereálný, a nejen on, všechny postavy. Naivní a nereálné. I tak ale za mne vítězí Elliot. Zná Penny roky a je její nejlepší přítel, co víc si přát? Muzikanta s pěkným obličejem? Nic pro mě, promiň Noahu.

Když kniha Girl Online vycházela, zařekla jsem se, že ji číst nebudu. Špatné hodnocení, co na mě z každé strany skákalo bylo prvním bodem, proč knihu nečíst, a druhým bylo, že je to vlastně jen kniha, co se prodává z toho důvodu, že autorkou je známá britská youtuberka Zoella. Nic víc. Jednoznačně jsem o knize pochybovala, očekávala jsem to nejhorší, ale pak přišla nabídla na tuto knihu, a já do toho šla. Původně jsem si myslela, že tato kniha bude katastrofa sama, že ji nedočtu - což se málem stalo - ale překvapením pro mě bylo, jak je kniha čtivá. Čtivost a Elliot byla moje záchrana. Kdyby tyto dvě věci nebyly, proměnila bych se při čtení této knihy v cukrovou vatu, jako je sám příběh. Naivní, sladká, jednoduše cukrová vata, na tuto knihu to skvěle sedí! Bylo to až tak sladké a plné klišé až jsem prostě jen vypla a užívala jsem si tento sladký příběh. Tato kniha má opravdu spoustu problémů - nereálnost, naivitu, klišé, ale také má jednu pozitivní věc, a tou je čtivost příběhu, a proto jsem se rozhodla být mírná a knize dala hezké tři hvězdičky. Spíše takové dvě a tři čtvrtě, protože jsem přeci jen četla lepší, ale i tak se po druhém díle určitě mrknu. Sice netuším, co nás v něm čeká. Knihu bych nakonec doporučila mladším čtenářkám, věřím, že mezi nimi si kniha určitě najde své fanoušky. Já být mladší, určitě bych se knihou zlákat nechala.

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

E-knihu si můžete pořídit zde.

Anotace: Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí. Když ji na školním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

Originální název: Girl Online
Autorka: Zoe Sugg
Série: Girl Online