The Queen | Recenze

srpna 09, 2015

Amberly je do prince Clarksona zamilovaná snad již od narození, a to až po uši. Když se dostává do Selekce, je štěstím bez sebe. Nejen pro to, že může být blízko své lásky, ale také to pomůže její rodině. Pochází z chudé oblasti, kde musí tvrdě pracovat, a ne si život užívat jako všechny ostatní dívky, které patří do lepších kast. Jelikož Amberly pochází z nižší než oni, v okolí jejího domova není často moc příjemně. Vzduch je tu znečištěný, a jídlo, o něm si radši nechte zdát. Právě díky svým častým bolestem hlavy, se seznamuje více s princem Clarksonem, a i přes svou nemoc, se s ním snaží sblížit více.

Amberly je obyčejná dívka, která se dostává do Selekce, a má možnost bojovat o ruku prince Clarksona. Amberly není jako ostatní její sokyně. Je zamilovaná do prince Clarksona celý svůj život, ale nedokazuje mu to podlézavým způsobem. Ostatní dívky se jí smějí, když zjišťují, jak je do prince pohádkově zamilovaná, a že vy pro něho udělala cokoli, dokonce by za něho schytala i kulku. Amberly jsem si oblíbila, sice Americu ze Selekce mám raději, i Amberly si u mne našla své místo. Za to prince Clarksona ani tolik ne. Když ho srovnám s Maxonem jsou každý úplně jiný, ale přeci jen u konce mi dokázal, že i on má laskavé srdce a nejen královské zásady hluboko v sobě.

Do novelky The Queen jsem se hned zamilovala. Stejně jako zbytek série, má i tato kniha přenádhernou obálku. Následně mě získala anotace, kde stojí, že je tato kniha o královně Amberly. Jaký byl její příběh a jak se stala pro krále Clarksona tou jedinou? Tato otázka mi běžela hlavou, když jsem se do čtení pouštěla. Obávala jsem se, zda pro mne angličtina, kterou píše Kiera Cass, nebude složitá, jelikož tato kniha byla teprve má druhá kniha v angličtině, ale vůbec jsem se neměla čeho bát. Sice jsem pár slovíčkům nerozuměla, ale slovník jsem měla hned po ruce. Velmi mne tato novelka překvapila, ale bohužel taky zklamala, hlavně princ Clarkson. Asi jsem čekala, že je takový ňuňu jako Maxon, ale on vůbec není. A taky, po dočtení, jsem byla tak naštvaná, až jsem si říkala zda mi nějaké stránky nechybí. Ale ono to vážně tak skončilo. Škoda, vážně jsem bych si přála, aby to bylo delší. I tak jsem novelce dala čtyři hvězdičky. Rozhodně si je zaslouží.

Anotace: Předtím, než začal příběh Americy Singer, přišla do paláce jinačí dívka soutěžit o ruku jinačího prince... Nepropásněte originální novelu z podmanivého světa od Kiery Cass #1 New York Times bestsellerové série Selekce. Tento prequelový příběh se odehrává ještě před Selekcí a vypráví o matce prince Maxona, Amberly - objevte celou novou Selekci s tímto vnitřním pohledem na to, jak se Maxonovi rodiče potkali - a jak se obyčejná dívka Amberly stala milovanou královnou. (Goodreads, můj překlad)

Série: Selekce
Autorka: Kiera Cass
Díl: 0.4
Počet stran: 72
Vazba: E-kniha
Nakladatelství: HarperTeen Impulse
Hodnocení Databázi knih: ---
Hodnocení Goodreads: 3,94

9 komentářů

1. Moc povedené. Rozhodně si ji chci přečíst víc, než kdy jindy. :D Kde jsi novelu sehnala?

1. To mám radost...:D Doufám, že se ti bude líbit tak jako mě...:) Zde máš odkaz - https://vk.com/doc-15591205_347444159 :)

2. Skvele napísaná recenzia! Sama som ešte nečítala ani jednu knižku z tejto série, no zakaždým, keď vidím Selekciu v kníhkupectve, zvádzam ťažký vnútorný boj sama so sebou. Ono tie obálky sú neskutočne krásne, o tom bez debaty. Navyše sa mi páči i príbeh, no stále sa neviem rozhodnúť, zvlášť tak po niektorých nie tak spokojných recenziách. Asi tomu však dám šancu a uvidíme ako to zapôsobí na mňa. Každopádne vďaka za skvelo napísaný článok! :)
    (Fay)

1. Rozhodně si Selekci přečti, nejen kvůli těm krásným obálkám, kterým jsem podlehla i já, ale ten příběh za nimi za to rozhodně stojí...:) A pokud se ti bude líbit Selekce, tak se podívej i po novelkách, které jsou před ní, právě po The Queen a The Prince. Jsou to krátké novely a dají se přečíst za jedno odpoledne, i když jsi v angličtině zatím nic nečetla, jako já. Tyto novelky bylo pro mne prvními "knihami" v angličtině, a rozhodně za to stojí. A mimo to, pokud nechce číst v angličtině, tak by měl u nakladatelství CooBoo příští rok vyjít soubor všech novel v češtině, ve slovenštině netuším, ale pořád je to lepší než angličtina...:)

2. Okay, určite ich vyskúšam - hoci sa mi momentálne nechce vystrčiť ani ňufák von z domu, preto ich skúsim pohľadať v angličtine v pdfku. Myslím, že angličtina mi problém nebude robiť, uvidíme. Potom ti, ak tak, napíšem i či ma Selekcia prekvapila alebo nie. Vďaka za tipy! :)
      (Fay)

3. Zrovna jsem dočetla Elitu a musím říct, že se mi Selekce začíná líbit, první díl mě tolik nenadchl, zatímco ten druhý ale ano a po tomhle nebudu váhat nad přečtením třetího dílu. Protože jsem samozřejmě zvědavá jak to celé dopadne. K novelám bych se samozřejmě chtěla taky dostat tak snad se mi to poštěstí když jsi tomu dala 4 hvězdičky tak to musí stát za to :3 a přeci jen bych se taky ráda dozvěděla jak to bylo mezi králem a královnou.

1. Rozhodně se po těch všech novelách podívej...:) Buď si počkej na české vydání, které bude příští rok u CooBoo - vyjde soubor všech novel - nebo si je přečti v angličtině. Ta angličtina je vážně jednoduchá, a kniha se dá přečíst za necelý den..:)

2. Uvidím jak se vůbec dostanu ke 3 dílu, když chodím do práce a vracím se domů skoro až k večeru, tak je na čtení docela málo času :/ ale i tak čítám před spaním a doma mám ještě tolik knížek které musím přečíst..., že do té doby to bude i třikrát přeložené XD ale pokud si přečtu ten poslední díl, tak asi neodolám a seženu si to v angličtině. Zatím jej ale nemám doma, tak uvidím :3

3. Já jsem ještě nečetla ani druhý díl..:D Hlavně proto, že jsem si chtěla nejdřív přečíst právě ty novely. Novelu The Prince jsem si chtěla přečíst snad už rok, a když jsem zjistila, že ještě před ní je novela The Queen, tak jsem se rozhodla vzít to postupně..:D Taky jsem zvědavá, kdy se vůbec k tomu druhému dílu dopracuji, mám tu tolik knih, co si chci přečíst dřív, a škola tomu vůbec nebude pomáhat. Maturitní ročník, he...nemůžu se dočkat..:D