Knižní přání #37

srpna 08, 2015


Projekt Knižní přání, je to něco jako On my Wishlist, jen je trošku poupravený. Pochází z dílny Nikki Finn. Spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads, k tomu stránku random.org a vylosuji si tři náhodná čísla - tedy čísla knih, která jsou přiřazena v listu na GoodReads, které bych si ráda přečetla. Ty tři knihy tady pak ukážu.


Talon - Společenstvo draků: Zkouška věrnosti | Goodreads
 
Před dávnými lety byli draci na pokraji vyhynutí. Legendární drakobijci z Řádu sv. Jiří je téměř vyhubili. Ti, kteří přežili, se skrývali v lidské podobě. Jejich počet pomalu rostl a moc sílila. Uběhla staletí a draci se připravují na okamžik, kdy lidem ukážou, kdo je skutečným pánem světa... Sledovat, začlenit se, splynout. Přesně to má za úkol dračí dívka Ember. Má za sebou základní výcvik a dokáže na sebe vzít lidskou podobu. Její budoucnost je předem naplánovaná: má poslouchat, nevyčnívat z řady a slepě plnit rozkazy. To vše pod taktovkou supertajné a nesmlouvavé dračí organizace s názvem Talon. (Goodreads)
 
O knížce Talon toužím už od jejího vydání. Pokukovala jsem po ní již v angličtině, a velmi si mne získala svou originální obálkou. Chtěla jsem si přečíst, ale bohužel, angličtina a málo času, tomu moc nepomáhá. Takže, když jsem dozvěděla, že tato kniha o dracích od autorky série Železná víla, se dočká českého překladu, byla jsem z toho úplně hotová! Miluji draky a mořské panny a různé další fantasy bytosti, takže je jasné, že příští měsíc neodolám a po knize se jednoznačně podívám. Už teď tu knihu miluju, ach jo.
 
Modré hlubiny | Goodreads
 
Hluboko pod vodou, ve světě ne nepodobném našemu, žijí mořští lidé. Obývají oceány, moře i sladké vody po celé zeměkouli. Serafina, dcera královny Miromaru, vyrůstá s neochvějnou jistotou - a zároveň celoživotním břemenem - že se jednoho dne stane vládkyní nejstarší podmořské říše. Zároveň ji však pronásledují podivné sny, které předpovídají návrat starého zla. Temné předtuchy se potvrdí, když Serafininu matku zasáhne vražedný šíp. Celá říše se ocitá v chaosu a Serafina na sebe musí vzít nelehký úkol: najít toho, kdo velí útočníkům, a zabránit válce mezi podmořskými národy. Pátrání ji zavede mezi další mořské panny, které pocházejí ze šesti různých vod. Uzavřou spolu neporušitelnou sesterskou dohodu a vydají se do boje proti temným silám, jež ohrožují existenci celého světa. (Goodreads)
 
Četli jste výše, kde zmiňuji, jak miluji draky a mořské panny? Tak tato kniha je právě o mořských pannách. Už dříve mne mořské panny fascinovaly, ale nikdy jsem jim moc pozornost, a už vůbec ne v knihách. Pak jsem ale objevila knihu Wake od Amandy Hocking, autorky Dědičky a Frostfire, a zjistila jsem, že je o mořských pannách. Bohužel, se kniha nedočkala českého překladu, takže jsem od jejího přečtení na chvíli opustila, a snažila jsem se objevit jinačí knihu o mořských pannách. A objevila jsem Modré hlubiny. Boží. Vidíte tu obálku? Dokonalost! Už teď se nemůžu dočkat, až si knihu přečtu, a rozhodně to bude brzo.

Nejdelší jízda | Goodreads
 
Jednadevadesátiletý Ira Levinson chce ještě naposledy zajet do hor na místo, kde strávil s milovanou Ruth líbánky. V hustém sněžení však přehlédne zatáčku. Na zledovatělém srázu se zlomenou rukou a rozbitou hlavou nezbývá Irovi než doufat, že si auta někdo všimne a zachrání ho. Při vědomí ho udržují vzpomínky na manželku, která zemřela před devíti lety. O pár desítek kilometrů dál se Sophia Danková, dcera slovenského emigranta a Francouzky, poprvé v životě jede podívat na býčí rodeo, aby přišla na jiné myšlenky po nepříjemném rozchodu. Seznámí se s vítězem závodu, sympatickým kovbojem Lukem. Luke žije jen s matkou na ranči, stará se o dobytek, koně, pěstuje zeleninu, stromy, každý den tvrdě pracuje, aby rodinný majetek ve finančních nesnázích zachránil. Sophia se ocitá ve světě, jenž má jen pramálo společného s pohodlným životem studentky dějin umění. Navíc Luke skrývá tajemství, které by mohlo jejich vztah ukončit. Ira a Ruth. Luke a Sophia. Dvě dvojice, jejichž osudy se nečekaně propletou. Kdo koho vlastně zachrání? (Goodreads)

Nejdelší jízda od opěvovaného autora, Nicholase Sparkse. Od Sparkse jsem četla jen dvě knihy - Poslední píseň a Co s láskou. Poslední píseň jsem si přečetla kvůli filmu, tolikrát jsem ho viděla a nikdy mě neomrzel, tak jsem si přečetla i knižní předlohu. Líbila se mi, proto jsem šla do další autorovi knihy a filmu, a tou byla kniha Co s láskou. Tento film si mne sice získal méně, a málem jsem ho nedokoukala, ale měl zase to Sparksovo kouzlo, takže jsem si chtěla přečíst knihu, a zjistit, zda nebude lepší. Jej, to jsem se ale šeredně spletla. U knihy jsem velmi narazila. Vůbec mě nebavila a jen silou vůle jsem si ji vůbec dočetla do konce. Proto jsem se nového Sparksonova filmu velmi obávala. Nejdelší jízda má coby jako kniha úžasnou obálku a do rolí ve filmu vybrali dobré herce, takže jsem do toho šla. A víte vy co? Naprosto skvělý film, více v recenzi, kterou na něj chystám. A jelikož se mi film tolik líbil, rozhodla jsem se jít i do knihy. Snad se mi bude líbit.

 

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Knihu o mořských pannách jsem ještě nečetla - ale říkala jsem si, kdy po upírech, vlkodlacích a dracích přijdou na řadu! :) Tak snad se Ti všechny vytoužené kousky podaří sehnat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si to už říkala...:D Ale přiznám, že mě ty mořské panny zaujaly více než všichni upíři a vlkodlaci světa. Doufám, že se mi někdy kniha Mořské hlubiny dostane do rukou. Jsem na ni velmi zvědavá...:)

      Vymazat
  2. Nejdelší jízdu bych si hrozně ráda koupila od Sparkse jsem také četla Poslední píseň a moc se mi kniha líbila. Nedávno jsem také četla další jeho knížku Bezpečný přístav a knížka se mi také moc líbila a i možná víc než Poslední píseň. Shlédla jsem jeho všechny filmy, ale nejvíce mě uchvátil ten Bezpečný přístav. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj první film od Sparkse byla právě Poslední píseň s Miley. Hrozně se mi ten film líbil, takže jsem šla do dalšího, do Bezpečného přístavu, a naprostá bomba! Ale to nejsou jediné filmy, co jsem viděla. Ještě jsem viděla Talisman, Co s láskou a právě Nejdelší jízdu. Ten film je úžasný, pokud si ho neviděla, tak se na něj musíš podívat! A Nejdelší jízdu si jako knihu hrozně moc přeju, stejně tak i Bezpečný přístav. Snad se mi brzo knihy dostanou do rukou...:)

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide