Pět neděl v baloně | Recenze

července 15, 2015

Vše začíná tím, že královská zeměpisná společnost nabízí prostředky na objevitelskou výpravu, jejímž cílem by bylo zmapování pár míst v Africe. Sejde se mnoho zapálených dobrodruhů a vynálezců, a kdo ví, kdo ještě, kteří předvádějí své návrhy, jak prozkoumat neprobádaná území rovníkové Afriky. Nakonec získá tuto jedinečnou nabídku doktor Samuel Fergusson, který zamýšlí přeletět Afriku od východu na západ v baloně, který sestrojí. Samuel si jako členy své posádky bere své známé, Dicka Kennedyho a sluhu Joea. Jejich výprava začíná na ostrově Zanzibar, odkud jejich balon Viktorie, který pojmenovali na počest královny Viktorie, začíná svou pouť. Čeká je dlouhá cesta, která nebude jednoduchá a vůbec ne snadná, ale stateční dobrodruzi se nevzdávají a stále pokračují dále.

Hlavními hrdiny příběhu jsou doktor Samuel Fergusson, jeho přítel Dick Kennedy a sluha Joe. Tedy tříčlenná posádka balonu Viktoria. Z této trojice jsem si nejvíce oblíbila sluhu Joea. Neříkám, že jsem neměla ráda všechny, ale právě Joe se postaral o tu vtipnou stránku knihy, kdežto Samuel a Dick o tu akčnější, dobrodružnější, jako ty chvíle, které si mne získaly nejvíce, což byly momenty jako útok hejna supů nebo nečekaná návštěva slona, který následně táhne balon Viktorii africkým pralesem.

O knize Pět neděl v baloně od známého autora Julese Verna jsem se dozvěděla díky jejímu novému kabátku. O autorovi Julesu Vernovi jsem se učili již ve škole a podle jeho knih vzniklo již tolik známých filmových zpracování, až je nemožné tohoto autora neznat. Původně mne zaujala jiná kniha, ale dobrodružství o přeletění Afriky za pět neděl? Nedokázala jsem odolat. Během čtení jsem měla s knihou menší problémy. Špatně se mi četly části, kde autor popisoval, kdo všechno dorazil ke královské zeměpisné společnosti, zkoušet svoji šanci, a nebo také celé kapitoly, ve kterých autor popisoval motor a funkce. Mimo toho jsem žádné problémy neměla, čtení jsem si užívala, všechno to dobrodružství a napětí. Rozhodně po této zkušenosti nad autorem a jeho dalšími knihami nezanevřu. Ráda bych si přečetla všechny knihy od tohoto autora, kterému se dostalo za jeho knihy mnohá uznání. Nakonec si ode mne kniha Pět neděl v baloně odnáší pěkné čtyři hvězdičky. Věřím tomu, že autorovi další knihy budou jen lepší a lepší.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega

Anotace: Pět neděl v balóně patří mezi nejklasičtější dobrodružnou literaturu všech dob. Tři hrdinové se rozhodnou přeletět africký kontinent a odhalit tak tajemství, která se před vědou skrývala několik tisíc let. Ačkoliv byl román Verneovou prvotinou, ihned po vydání se stal bestsellerem.
Originální název: Cinq semaines en ballon
Autor: Jules Verne
Série: Podivuhodné cesty