Čtečkaton | Proč číst e-knihy

července 23, 2015


Tento projekt pořádá Kejbí.

Zdravím. Mám tu pro vás článek do výzvy Čtečkaton, kterou pořádá Kejbí. Není to povinné, ale jelikož se s vámi chci podělit o svůj příběh, jak jsem začala číst e-knihy, tak jsem rozhodla ho sepsat. Nepíšu tento článek, ani ty ostatní, co chystám, kvůli tomu, abych vyhrála v soutěži, ale jelikož chci, a mám chuť napsat vám těchto pár informací. :-)

Proč číst e-knihy

Proč číst e-knihy. To je opravdu velmi zajímavé téma k napsání. Rozhodla jsem tento článek napsat na sebe. Tedy proč já jsem začala číst e-knihy. Co mě k tomu přivedlo, a vůbec, kde ty e-knihu přeci jen čtu.

Na e-knihy mne nalákala ve druhém ročníku střední má spolužačka Klára, kterou můžete znát pod přezdívkou Azzie z blogu WFS. Dostala totiž při nějaké příležitosti, na kterou si již za boha nemůžu vzpomenout, čtečku. Bože, vůbec netušíte, jak jsem ji čtečku, nebo cokoli, co má větší displej než telefon, záviděla. Já osobně jsem totiž ještě do nedávna četla e-knihy a fanpřeklady knih na telefonu. Mohu vám říct, že to nebylo snadné. Měla jsem opravdu malý mobil, ještě s menším displejem, a málem jsem si vykoukala oči.

Pak jsem dostala tablet, který se mi nakonec rozbil, takže teď mám nový. Na osmnáctiny jsem si pořídila jak nový mobil, tak nový tablet, a jsem s ním naprosto spokojená.

E-knihy jsem začala číst tedy díky Azzie. Ale hlavně taky, že když si chci přečíst nějakou knihu, a nemusím ji nutně mít v knihovničce, tak je pro mne mnohem lepší si ji sehnat jako e-knihu. Nebo také naši čeští, ale i slovenští bloggeři, píší vlastní knihy, a ty jim pak vychází jako e-knihy. Většina z nich pak své knihy poskytují na zrecenzování. Třeba já už jsem si vyžádala na recenzi Hledání Pravdy, V znamení ametystu, a nyní Starshow. Na Hledání Pravdy najdete již recenzi na blogu. Ke zbylým dvou jsem se ještě nedostala.

Zároveň si také mimo e-knih od bloggerů sháním do tabletu levné anglické e-knihy. Ne vždy se mi poštěstí e-knihy najít za dobrou cenu, ale tak co bych pro ty zlatíčka neudělala. Pár knih v angličtině, které opravdu chci mít v knihovničce si pořizuju na BookDepository. Nejdřív jsem tomu e-shopu moc nevěřila, ale nyní jsem z něho úplně nadšená!

A také ještě mám spolupráci s pár českými e-shopy, které mi e-knihy na recenze poskytují, a jsem jim za ně opravdu moc vděčná. Šíleně moc jim za spolupráci a e-knihy, které mi poskytují děkuju, a doufám, že mi spolupráce s nimi ještě dlouho vydrží.

Nikdy jsem nečekala, že budu číst e-knihy, ale přiznávám, že e-knihy se mi čtou mnohem rychleji než normální papírové knihy. Ale to vůbec neznamená, že na papírové knihy zanevřu. Miluji ten pocit, když dostanu novou knihu a jak voní, a nikdy bych o ten pocit nechtěla přijít. Takže já jsem pro oboje, jak pro e-knihy, tak i pro papírové knihy, a dokonce se chystám jít i do audioknih. Ne vůbec nejsem blázen, vůbec. :-)

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Já e-knihy nečtu a číst nebudu. Prostě me to nebaví. Knihu netvoří jen ten příběh, ale i její provedení - styl a velikost písma, papír, rozměr, obálka. Ve čtečce je všechno na jedno brdo. Když knížku nechci kupovat nebo nejde sehnat, radši si jí půjčím v knihovně. Jediný případ, kdy bych o ní uvažovala, by byl, kdybych jela na dlouho na dovolenou nebo do zahraničí, protože to už by asi byl problém tahat sebou kopu knížek. Ale pořád zůstává to, že mě čtení ve čtečce/tabletu/počítači strašně nebaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě máme na e-knihy každý svůj názor. Souhlasím s tím tvým. Papírová kniha je vždy nejlepší, ale ne vždy knihu, kterou si chci přečíst objevím u nás v knihovně. Bydlím na malém městě a knihovnu tu máme skromnou, takže si některé knihy sháním jako e-knihy a hlavně ty v angličtině...:)

      Vymazat
    2. Já eknihy sice nečtu, ale jejich pozitiva uznávám :) U mně je prostě problém, že mě to opravdu nebaví, a s tím se dost dobře bojovat nedá :( Jinak věřím, že bych je někdy taky využila. A pokud některé knížky v knihovně neseženeš, tak je tohle tvoje jediná záchrana, to uznávám :) Třeba se mi někdy stane, že budu nucena číst knihu na tabletu a zjistím, že se na to jako nouzovka dá zvyknout.

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide