Once Upon a Time | Seriálová recenze

června 05, 2015

K tomu seriálu jsem se dostala náhodou, neměla jsem na co koukat a tak jsem to riskla se dvěma novými seriály - Once Upon a Time a White Collar (Ve službách FBI). Stáhla jsem si od každého první díl, tedy pilotní epizodu, a oba seriály se mi líbily, takže jsem se v nich rozhodla dál pokračovat. Nyní jsem v Once Upon a Time ve čtvrté sérii. Přiznám se, tato série se mi nelíbila, ty předchozí byli zajímavé a mnohem lepší než tato, takže doufám, že se to snad někdy změní. Ale musím uznat, že finále této řady bylo naprosto famózní. A teď budu muset čekat na pátou sérii, sakra, jak mě se nechce, chci vědět jak to bude pokračovat hned teď! Hlavní je, že se dočkáme té páté sérii.

Tentokrát seriál nevznikl na motivy knižní předlohy, ale seriál byl motivem pro knihu, já vím, matoucí. Autorka Odette Beane se právě tímto seriálem inspirovala a sepsala na ni knihu, pod názvem Reawakened.  Kniha Reawakened, v originále, v češtině Bylo nebylo, je napsaná z pohledu hlavní hrdinek Emmy, Spasitelky, a Sněhurky, její matky. Kniha je napsaná pouze jako pohled na první sérii seriálu, a tuším, že se dočkáme i dalších dílů, které zase budou na motivy těch dalších sérií. Já osobně se na knihu chystám, takže doufám, že nebudu zklamaná, jako jsem nyní jsem byla ze čtvrté série.

Nechtěla jsem, aby se natáčela čtvrtá série, kde v první polovině bude figurovat pohádka Frozen, neboli Ledové království. Tušila jsem, že to bude vypadat špatně, a nemýlila jsem se. Když jsem viděla pár fotek a kratší ukázku na tu první polovinu, chtělo se mi brečet. Anna vypadala s těmi culíky jako Pipi dlouhá punčocha, Elsa, ježišimarjá, její herečka mi už tuplem neseděla do roli Elsy a když se k tomu ještě přidali ty její šaty, můj komentář na to byl, ty její šaty jsou snad ze sekáče nebo co. A Svena? Prosím vás, to taky radši nebudu komentovat. Vážně, tato první část série byla s prominutím, propadák. Jedinou dobrou věcí na tom bylo, že Emma byla s Hookem, takže jsem zatnula zuby a koukala dál.

Na rozdíl od té první poloviny, byla hned stonásobně ta druhá lepší. Hrozně se mi líbil tem Queen of Darkness ve složení Uršuly, Cruelly a Maleficent, jen Rampl mi tam trošku vadil a překážel. A také mě naštval tím, že chtěl z Emmy, Spasitelky, udělat temnou, aby dosáhl toho, co vždycky chtěl. Ne nemluvím jeho moci, na tu už jaksi zapomněl. Ten touží po svém šťastném konci, ale Emmu mu stojí v cestě. Jak jsem již zmiňovala, hodně se mi líbili finále, čili ty dvě epizody, kde mi Rampl dokázal, jak dokáže mi naivní, když něco chce, ale i tak, litovala jsem ho. A ten konečný moment. Takto mě překvapit, takhle to useknou! Vážně je štěstí, že se té páté série dočkáme, a snad to bude co nejdříve.

Originální název: Once Upon a Time
Režie: Mark Mylod, Greg Beeman, David Solomon, Paul A. Edwards a další.
Žánr: Fantasy / Dobrodružný / Drama / Mysteriózní / Romantický / Rodinný
Kniha na motivy tohoto seriálu (EN): Reawakened
Kniha na motivy tohoto seriálu (ČJ): Bylo nebylo
Autorka knihy: Odette Beane
Hrají: Jennifer Morrison, Ginnifer Goodwin, Lana Parrilla, Josh Dallas, Robert Carlyle, Jared Gilmore, Emilie de Ravin, Colin O'Donoghue a další.
O seriálu: Hlavní postavou tohoto fantasy seriálu je Emma Swan, která se živí jako lovkyně lidí propuštěných na kauci. Po většinu života se Emmy starala jen sama o sebe, to se ale okamžitě změnilo poté, co se shledala se svým desetiletým synem Henrym, kterého dala v mládí k adopci. Henry byl ale poněkud neobyčejný. Myslel si totiž, že jeho matka je dcerou Sněhurky a prince Krasoně a městečko Storybrooke je součástí kletby Zlé čarodějnice, která s její pomocí uvěznila pohádkové bytosti v moderním světě, kde si navíc žádná z pohádkových bytostí nevybavuje vzpomínky na to, kdo a co je zač. Emma Henrymu samozřejmě nic nevěří, když se ale dostane do Storybrooku, začíná mít podezření, že její syn mluvil pravdu. (ČSFD)