Kráska a zvíře | Seriálová recenze

června 07, 2015

Před devíti lety byla Catherine svědkem vraždy své matky. Málem by zabili i jí, kdyby nebylo onoho zvířete, který ji zachránil život. Po následujících devět let se snažila najít vrahy své matky, až narazila na svého zachránce, Vincenta. Vincent se přidal k experimentálnímu testu během doby, kdy byl v armádě, a stal se z něho člověk s geneticky upravenou DNA. A nyní se rozhodne spojit se s Catherine, aby ji pomáhal vyřešit různé případy a zároveň dopadnou onu organizaci, která mu to provedla.

K tomuto seriálu jsem se dostala nedávno, ale již před nějakou dobou jsem si říkala, že bych se chtěla na něj podívat, jelikož se jedná o seriálovou adaptaci na motivy pohádky Kráska a zvíře, která je ze všech pohádek má nejoblíbenější. Za tak krátkou dobu jsem objevila tolik adaptací, které na motivy této pohádky vznikly a také ještě vzniknou, až tomu nedokážu uvěřit! Tento seriál se ale od originálního příběhu velmi liší, a to v zásadním bodě. Hlavní hrdinka není jen taková vystrašená šedá myška, je to policejní detektivka, která se seznámí s Vincentem, na němž byly dělány experimenty, a tak vznikl celý tento příběh o krásce a zvířeti.

Přiznám se, jsem trošku zmatená ohledně toho, co bylo vlastně prvotním námětem tohoto příběhu. Seriál má více méně něco společného s onou originální  pohádkou Kráska a zvíře, ale pak je tu autor Ron Koslow. U každé epizody je napsáno, že právě na motivy jeho knihy tento seriál vznikl. Ale to není vše, u nakladatelství Baronet vyjde začátkem června kniha Kráska a Zvíře - Pomsta, která je údajně na motivy tohoto seriálu, takže jsem se v tom trošku, možná hodně, zamotala.

Hned od prvního dílu jsem se do seriálu zamilovala. Oba dva hlavní hrdiny jsem si oblíbila, tedy hlavně Vincenta, který vážně vypadá naprosto skvěle, to musím přiznat. Nejlepší na tomto seriálu kromě toho, že je možná, tak trošku, na motivy mé nejoblíbenější pohádky Kráska a zvíře, je fakt, že první dvě série byly předabované do češtiny, a dle mého názoru, se v tomto případě český dabingu opravdu povedl. Nyní jsem již mám za sebou obě série a nezbývá mi nic jiného, než si počkat na třetí řadu. A další skvělá novinka pro mě, a možná pro ty z vás, co na tento seriál koukáte. Ještě nebyla ani premiéra třetí řady - bude až někdy v červnu, ale již bylo oznámeno, že se dočkáme čtvrté řady! Já jsem naprosto nadšená a velmi se na ty další série těším.

Originální název: Beauty and the Beast
Režie: Gary Fleder, Rick Bota, P.J. Pesce, Bradley Walsh, Steven A. Adelson a další.
Žánr: Drama / Thriller / Romantický
Kniha na motivy tohoto seriálu (EN): Beauty and the Beast - Vendetta
Kniha na motivy tohoto seriálu (ČJ): Kráska a Zvíře - Pomsta
Autorka knihy: Nancy Holder
Hrají: Kristin Kreuk, Jay Ryan, Brian White, Nicole Gale Anderson, Lara Jean Chorostecki, Rachel Skarsten, Peter Outerbridge, Rob Stewart, Morgan Kelly a další.
O seriálu: Půvabná vyšetřovatelka z newyorského oddělení vražd Catherine se už devět let snaží zjistit, kdo zabil její matku. Během toho incidentu ji zachránil tajemný tvor, napůl člověk, napůl zvíře. Catherine přestává doufat, že by záhadu někdy rozluštila. Pak ji ale vyšetřování vraždy zavede na stopu bývalého lékaře, který údajně zemřel během vojenské mise v Afghánistánu. On jediný jí může dát odpovědi... (ČSFD)