Ona | Recenze

června 03, 2015

Již od prvního okamžiku, kdy Will Sáru spatřil, což bylo na základce, jí byl naprosto okouzlen. Byli k sobě přiděleni, aby společně zpracovali literární projekt. A právě od té chvíle se jejich životy změnily. Stali se z nich nejlepší přátelé navždy, ale Will vždy k Sáře cítil mnohem více než přátelství, ale to jí nemůže přiznat, protože kdyby to ona necítila stejně, tak by o její přátelství přišel, a to on nechce. Ale při jen se jednoho dne odhodlal, a vyšel se svými pocity k Sáře na povrch, a ona mu je opětovala. Konečně se z nich stává pár, a vše vypadá dobře. Jenže štěstí vždy netrvá dlouho. Jednoho večera se Sára vypaří, zmizí. Po následujících sedm let, kdy ji neviděl, na ni nepřestal myslet, a právě teď se má znovu vrátit domů a on si slibuje, že jí dokáže svou lásku k ní, která ani po těch sedmi letech nezmizela.

Hlavní hrdiny, Sáru a Willa, jsme měli tu čest již poznat v prvním díle. Již u předchozího dílu jsem měla problémy s hlavní hrdinkou Sárou. Neměla jsem ji ráda v prvním díle, a v druhém tomu bohužel nebylo jinak. Nebyla mi sympatická a chovala se jako velká chudinka, kterou ve skutečnosti nebyla. Sára nebyla jediná, které jsem chtěla za její chování dát pár pohlavků. V prvním díle jsem celkem měla ráda Willa, ale to se změnilo po dočtení druhého dílu. Byl tak posedlý Sárou,  že zapomínal na to, že od něho utekla. Ach jo, je to vážně škoda, ale postavy se po dočtení opravdu znechutili.

Po dočtení prvního dílu, který mě opravdu velmi zklamal, jsem se do toho druhého dílu vůbec nechtěla pouštět. Zařekla jsem se, že si nepřečtu, ale samozřejmě jsem to porušila. Další věcí, která mě od přečtení odrazovala, byla obálka, která se hodí k předchozímu dílu, ale vážně, koho by tato obálka přesvědčila, aby si knihu přečetl nebo pořídil. Zároveň jsem se také bála překladu, protože již u předchozího dílu jsem s ním měla potíže, a bohužel tady tomu opět nebylo jinak, prostě mi nesedl. Když se ještě vrátím k obálkám, každý si pod nimi představí erotický příběh, nebo alespoň já jsem si ho představila, ale on to ve skutečnosti není, je to milostný příběh. K tomu, první díl je napsán z pohledu Sáry a tento díl zas z pohledu Willa, jedná se o stejný příběh, ale napsaný z jiných úhlů pohledu. Na Willův příběh jsem se zároveň maličko těšila, ale obrovsky bála. Willa jsem si v prvním dílu docela oblíbila, ale tady se zkazil. Když to tedy shrnu, hlavní hrdiny jsem nemohla vystát a překlad mi neseděl, ale nemůžu popřít, že jako milostný příběh to bylo pěkné čtení, čtivé, to ano, ale bohužel, kromě toho si mě tento díl vůbec nezískal. Nakonec jsem se rozhodla dát knize dvě hvězdičky, stejně jako prvnímu dílu. Uvažovala jsem i o třech hvězdičkách, ale ty totiž pro mě znamenají průměr, a tato kniha tam bohužel nepatří.

Anotace: Její verzi příběhu už znáte, ale jaká je ta jeho...? „Snažil jsem se na NI zapomenout, ale bylo to zbytečné. Vryla se mi totálně pod kůži, a pak odešla bez jediného slůvka rozloučení...“ Když měli v šesté třídě společně vypracovat literární projekt, neměl Will Price ani ponětí, že se právě ONA stane jeho nejlepší kamarádkou a že časem přátelství přeroste v lásku. Znamenala pro něj vše, po čem toužil a co ve svém životě potřeboval. ONA však jedné noci bez slůvka vysvětlení zmizí. Bez NÍ Willův život ztrácí smysl, neví jak dál, tápe v nejistotě a obavách. Co prožívá a jak tráví těch dlouhých sedm let, kdy nemůže být s NÍ? A když se ONA vrátí, co udělá, aby JI získal zpět?

Originální název: Her
Autorka: Carey Heywood
Série: On