Knižní přání #32

června 20, 2015

 
Projekt Knižní přání, je to něco jako On my Wishlist, jen je trošku poupravený. Pochází z dílny Nikki Finn. Spočívá v tom, že si otevřu svůj to-read list na GoodReads, k tomu stránku random.org a vylosuji si tři náhodná čísla - tedy čísla knih, která jsou přiřazena v listu na GoodReads, které bych si ráda přečetla. Ty tři knihy tady pak ukážu.

 
 
Knihkupec | Goodreads
 
Na březích řeky Seiny prodávají staré knihy – říká se jim bukinisté a patří mezi ně i Max. Toho však právě unesli, přímo před očima jeho přítele Huga Marstona, šéfa bezpečnosti na americkém velvyslanectví. Hugo zalarmuje policii, ta má ale zrovna plnou hlavu vraždy místního drogového bosse. A tak se Hugo pouští do pátrání sám. S pomocí bývalého kolegy ze CIA Toma se noří do případu, kde svou roli sehrají antikvariátní poklady nedozírné ceny i nepotrestané zločiny z válečné minulosti, to vše v elegantních kulisách přitažlivé, divoké a nebezpečné Paříže. (Anotace je použita z Goodreads)

Paříž a staré knihy v jednom? To je něco pro mě, co si rozhodně nemůžu nechat ujít! Je to jako kdyby se mé dva sny spojily a měly uskutečnit. Již snad odjakživa jsem se chtěla podívat do Paříže. Na Seinu, na Notre-Dame a mnoho dalších skvělých míst, a hlavně na Eiffelovku. Kromě anotace, si mne kniha získala svou krásnou obálkou, na které je právě má oblíbená Eiffelovka, takže si snad knihu brzy seženu. Když už se do té Paříže nedostanu, tedy zatím, tak si u této knihy budu alespoň představovat, že tam jsem.
 
Love Letters to the Dead | Goodreads
 
 Začíná to jako zadání pro anglické třídy: Napsat dopis mrtvému člověku.
 
Laurel si vybrala Kurta Cobaina, protože její sestra, May, ho milovala. A zemřel mladý, stejně jako May. Brzy, má Laurel notebook plný dopisů mrtvým lidem jako Janis Joplin, Heath Ledger, Amelia Earhart, a Amy Winehouse - ačkoli ona nikdy nedala jeden z nich ke svému učiteliPíše o založení vysoké školyo navozování nových přátelství, učící se žít se svou rodinou tříštící rodinou, o své první lásce, a ze všeho nejdůležitější, o své snaze truchlit za May.
 
Ale jak si truchlit pro někoho, na koho jste nezapomněli?

Není to jednoduché napsat pravdu o tom, co se stalo jí, a  že může konečně přijmout to, co se stalo May. A teprve, až Laurel začala vidět sestru jako osobu, kterou byla - krásnou, úžasnou a mýlící se - mohla začít skutečně objevovat svoji vlastní cestu. (Jedná se o můj překlad.)

Kniha Love Letters to Dead mě hned napoprvé, co jsem se o ní dozvěděla, zaujala svým názvem, a pak také moc hezkou obálkou. Knihu jsem si tedy dala do mého seznamu, že bych si ji snad jednoho dne mohla přečíst. A právě ten den asi nastal. Nakladatelství Yoli mi udělalo obrovskou radost, když se rozhodlo tuto knihu přeložit do češtiny. Má angličtina není nejlepší, ale tak, snažím se, a právě u této knihy bych všemu chtěla porozumět, takže si tedy počkám na český překlad.

 Já nejsem neviditelná | Goodreads
 
Otec Laureth Peakové ji naučil sledovat opakující se události, vzory a čísla – což je něco, pro co má jeho dcera očividně mimořádné nadání. Její tajemství? Je slepá. Pak se ovšem táta ztratí. Laureth popadne svého sedmiletého brášku a vydají se vstříc záhadě, která je dovede až do New Yorku. V tomhle velkoměstě je její dovednost vysledovat šokující a občas nebezpečné spojitosti dovede do světa plného temnoty. Zachrání tátu i sebe? Já nejsem neviditelná je spletitá skládačka o tom, že nic se neděje jen tak pro nic za nic a náhoda neexistuje. Třináctý román (že by přece jen náhoda? :) proslulého Marcuse Sedgwicka, který nedáte z ruky ani po poslední stránce. (Anotace je použita z Goodreads)
 
Tak toto je snad jasné. Jakoukoli knihu, kterou vydá nakladatelství CooBoo si prostě zapisuju na svůj seznam přání, a kniha Já nejsem neviditelná, není výjimkou. Prvně jsem se o ni dozvěděla až tedy díky nakladatelství CooBoo a také kvůli její krásné obálce. Po přečtení anotace mě naprosto odrovnalo, že hlavní hrdinka je slepá, čímž jsem byla na knihu ještě zvědavější než doposud. Takže doufám, že si na ni brzo nastřádám nějaké ty penízky, protože bych si jí ráda přečetla.
 

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Z týchto troch kníh, ktoré sú pre mňa novinky, pretože som o nich ešte nepočula, ma najviac zaujala práve tá prvá - Knihkupec. Vyzerá skutočne zaujímavo a atmosféra bude zrejme výborná. Prajem ti, aby si sa k všetkým trom knihám čo najskôr dostala a prečítala si ich :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Love Letters to the Dead vypadá slibně:)

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny knihy vypadají zajímavě, ale Love Letters to the Dead mě zaujala nejvíce.
    Moc děkuji za typy :-)

    http://deathless-ginger-wight.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide