Zpívající město | Recenze

Hlavní hrdinka Catalina poslední dva roky žije u malíře map, u kterého se učí krásnému umění. Její matka ji u starého malíře map zanechala, a odešla, a její otec zemřel na moři. Jednoho dne se ale Catalinin poklidný život změní, do města totiž přiletěla galeona, létací loď, která má na trupu jméno Medúza. Této lodi velí obávaní harlekýni, kteří po celém světě loví čarodějnice jako je Catalina. Od té chvíle, co zaťukají na dveře jejího domova, začíná Catalinino dobrodružství, do kterého zapojí i mladého strážce majáku, Jodiho, do kterého vrazí s létajícím kobercem. Společně utíkají a schovávají se, ale harlekýni se svými stíny jim jsou stále v patách.

Hlavní hrdiny příběhu jsou Catalina a Jordi. Catalina je dcerou čarodějky, která má nějakou specializaci, jako například léčitelství, ale Catalina zatím neobjevila, na co se specializuje ona. Mezitím si povídá s větrem, který se jmenuje El Cuento, a pokaždé ji vypráví nějaký příběh, který zaslechl od lidí. Mě Catalina ze začátku přišla divná, mluvit s větrem, to jako vážně? Potom, co jsem si zvykla na to, že mluví s větrem, jsem ji začala dokonce obdivovat a oblíbila jsem si ji, jelikož se musela z malé holčičky stát ženou, která dokáže zachovat klidnou hlavu i v těch nejtěžších chvílích. Naopak Jordiho jsem si oblíbila hned na začátku, který byl na svůj věk, pouhých čtrnáct let, velmi statečný. Ale přišlo mi opravdu divný, když autor dal hlavní postavy dohromady, když spolu strávily nanejvýš den a hned na to se strašně milují. Podle mě jim měl dát více času, a ne je hned dát dohromady.

Na tuto knížku jsem byla docela zvědavá, zaujala mě opravdu nádhernou obálkou a anotací. Jenže tu anotaci jsem četla už ani nevím, kdy, takže jsem tedy po knize sáhla podle obálky. To byla chyba, jelikož mě tato kniha zklamala. Nejvíc asi v tom, že na obálce je napsáno: Poslední čarodějka. Doufala jsem, že se v knize objeví nějaké čarodějky, které jsou něčím výjimečné, zajímavé, ale ono nic. Neříkám, že hlavní hrdinka není výjimečná, její schopnost je, že pokud nakreslí něco jinak, než to je, tak se to stane. Tato schopnost, pokud se tomu dá tak říkat, není špatná, ale není zrovna nejlepší. Pak hlavně to, že se děj knihy odehrává v Barceloně. Je zajímavé, když je kniha z Evropy, ale v této knize bylo až moc španělských měst, které mají vážně strašná jména, která se prostě nedají číst. Dále mi trošku vadilo, že se celý děj knihy probíhá ve dvou dnech. Podle mě se autor celou knihu uspíšil. Jinak konec knihy byl maličko překvapující a mrzí mě, že jsem se s hrdiny musela rozloučit tak brzo, takže si pokračování nenechám ujít, protože věřím, spíš doufám, že bude lepší než první díl.

Anotace: Catalina žije poklidným životem u starého malíře map. Učí se u něj jeho krásnému řemeslu. Jednoho dne připluje do města létající galeona Medúza a z ní vystoupí zlověstné postavy v maskách harlekýnů. Catalinin život se v ten okamžik od základu změní. Harlekýni slídí po městě a šíří kolem sebe chlad, temnotu a strach. Mají jediný úkol: zmocnit se Cataliny a dostat ji na stranu zla. Catalina utíká a s překvapením zjišťuje, že je obdařena prastarými a mocnými čarodějnými schopnosti, které už nikdo jiný neovládá. Dokáže Catalina utéct před temnými postavami a zůstat na straně dobra? Nebude to snadné. Své čarodějné schopnosti teprve objevila a její nepřátelé jsou vždycky krok před ní…
Originální název: Das Geheimnis der singenden Stadt
Autor: Christoph Marzi
Série: Poslední čarodějka