Serafína | Recenze

Gored, místo, kde draci i lidé žijí v míru již několik desetiletí. Jenže smlouva, kterou královna před 40 lety podepsaná s ardmageram Comontem se rozpadá. Nevysvětlitelná smrt dědice trůnu prince Rufuse ukazuje na nebezpečného draka, který porušuje smlouvu. Mladá učitelka hudby Serafína není jen tak obyčejná lidská bytost. Po své matce zdědila cit k hudbě, ale i velké tajemství, které před světem musí skrývat, aby přežila. Jenže, jak dlouho ještě tajemství zůstanou tajemstvím?

Hlavní postava Serafína je milá, nesmělá a velmi citlivá osůbka s velkou fantazií, do které jsem se tak trochu zamotala. Ze začátku bylo pro mě těžké se s ní ztotožnit, ale později už to bylo lepší. Další postavou, která stojí za zmínku je Orma, její dračí učitel, ale zároveň její strýc. Ormu jsem si oblíbila, je to velmi chytrý drak, který by za Serafínu dal i svůj život. Ale ze všeho nejvíc touží po pomstě, na svém otci.

Na knížku jsem se velmi těšila, netušila jsem, co od ní má očekávat. První polovinu knížky jsem si nejdřív říkala, co to proboha čtu. Byly tam zvláštní názvy, které jsem neznala, ale díky slovníku na konci knihy jsem si na ně později zvykla. Druhá polovina knížky mi přišla mnohem lepší. Byla rozhodně zajímavější než první polovina, kde autorka seznamuje čtenáře s postavami, ale nejvíc jsem se zamotala v Serafíině hlavě, kdy si vytvořila takou zahradu s různými příšerkami, o které se stará. Druhá polovina tuto knížku zachránila a hlavně konec. I přes to, že jsem ze začátku knížku odsuzovala, nyní můžu říct, že není tak špatná. A jsem velmi zvědavá na druhý díl.

Anotace: V zemi zvané Gored žijí již po desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha? Budoucnost draků je v sázce a v Goredu již není pro nikoho bezpečno.
 Originální název: Seraphina
Autorka: Rachel Hartman
Série: Příběh Draků