První stříbrná kniha snů | Recenze

Hlavní hrdinka Liv Silberová je se svou sestrou neustále nucena stěhovat se napříč městy, protože její matka je nestále osoba, která nikdy nikde nevydrží. Tentokrát jejich novým domovem je Londýn, kde by se, pravděpodobně, mohli konečně usadit, jelikož se její matka zamilovala, a onomu příteli se se svými dvěma dcerami hodlá nastěhovat. A jako bonus, se Livina rodina rozroste o jeho dvě děti, dvojčata Florence a Graysona. Nyní Liv čeká, již po několikáté, nástup do nové školy, spřátelování s novými spolužáky a seznámení se s cizím prostředím. Všechno je pro ni naprosto normální, vždyť s tím má již tolik zkušeností, ale čeká na ni ve snech něco, co rozhodně neočekávala. Myslí si, zpočátku, že je to sen, pronásleduje svého nevlastního bratra na hřbitově, ale opak je pravdou. Liv zjistí, že její bratr a jeho kamarádi právě na tom snovém hřbitově vykonali prazvláštní rituál, za jehož účelem stojí něco děsivého a právě této záhadě se Liv rozhodne přijít na kloub.

Již od začátku jsem si oblíbila všechny postavy, hlavně Liv, byla mi sympatická a byla také vtipná a milá, kromě ní jsem si také oblíbila její mladší sestru Miu, která v knize nedostala moc prostoru, ale i tak ji mám ráda. I jejího nevlastního bratra Graysona jsem si oblíbila, je přesně takový, jak je v knize popisován, milý, laskavý, starostlivý, přesně ideální starší bratr. Ale jeho sestra Florence je jeho pravým opakem, je otravná, drzá a opovrhuje všemi, a popravdě, neměla jsem ji moc v lásce. Ale ze všech postav nejvíce, jsem si oblíbila, Henryho, jednoho z Graysonových kamarádů, milého, ale tajemného chlapce, který je pro Liv, tedy alespoň podle mého názoru, ten pravý. A ještě velmi zajímavou postavou, která je tajemnější než samotné peklo, než samotný Henry, je Secrecy. Dívka nebo chlapec, který/á píše na blog o všem, co se na škole šustne a je to pravda. Většinu studentů to již obtěžuje, ale co nadělají, pravou totožnost Secrecy nikdo nezná, ale to Miu, Livinu sestru, nezastaví, aby po odhalení této Secrecy pátrala dál.

Na novinku od oblíbené autorky Kerstin Gierové jsem se velmi těšila. Tedy, autorčiny předchozí knihy, známe pod sérií Drahokamy, jsem ještě nečetla, ale po této zkušenosti, s touto knihou, to mám v plánu rozhodně napravit. Když jsem se do knihy pouštěna, měla jsem od ní velká očekávání, jelikož série Drahokamy je hodnocena velmi dobře, takže tato kniha bude pravděpodobně stejně dobrá, zvlášť když pochází z pera této autorky. Zpočátku jsem si u čtení říkala, vždyť je to úplně obyčejná kniha, nic zajímavého se neděje, tak dál nebudu očekávat nic světoborného, ale to jsem se šeredně pletla. Čekalo na mě překvapení v podobě úžasného snového příběhu, který byl čtivý a se sympatickými postavami. Četla jsem pouze jednu knihu se snovou tématikou - Lovkyni snů, a velmi se mi líbila, ale tato kniha, ta byla mnohem, mnohem lepší! Okamžitě jsem litovala, že jsem si o knize myslela, že je obyčejná, ona totiž není, je kouzelná a jsem se od ní nedokázala odtrhnout, a teď se čím dál tím víc těším na její pokračování.

Anotace: Tajuplné dveře s klikou ve tvaru ještěrky, mluvící sochy a zdivočelá chůva se sekerou… sny Liv Silberové jsou poslední dobou docela strašidelné. Obzvlášť jeden ji neustále pronásleduje. V tomhle snu je v noci na hřbitově a pozoruje čtyři kluky během jakéhosi podivného magického rituálu. Ti kluci jsou jí ale povědomí a není to náhoda, skutečně existují, chodí totiž s Liv do školy a vlastně jsou docela fajn. A někteří teda obzvlášť ;) Opravdu strašidelné - ještě strašidelnější než jakýkoli hřbitov v noci - je to, že tihle kluci o ní vědí věci, které by ve dne nikdy nahlas neřekla, leda ve snu. Jak je tohle možné? Je to pořádně zamotaná hádanka, ale hádankám nemohla Liv nikdy odolat…
Originální název: Silber - Das erste Buch der Träume
Autorka: Kiersten Gier
Série: Silber