Pod nekonečnou oblohou | Recenze

Svět vyspělejší než ten náš, svět nové doby, svět, který nezná bolest, strach nebo nemoc, to je svět ve kterém žije sedmnáctiletá Árie. Árie žije v bezpečí světa Blaženosti a nedokáže si představit, že by žila tam venku, v Obchodě se smrtí. Když se vydá se svými přáteli do nebezpečné země na zakázanou výpravu, odhalí, co je to bolest a strach, dva neznámé pocity, které do teď neznala. Árie se ocitá na nebezpečném území pod nekonečnou oblohou bez přátel, bez mámy, významné vědkyně, bez pomoci. Nemá moc šancí, jak uniknout před jistou smrtí, až když ji objeví lovec Peregrin z divošského světa a zachrání ji před smrtí. Perry ji nezachránil jen tak, z dobré vůle, doufá, že by mu mohla pomoc při pátrání na záchranu jeho synovce, který je ve velkém nebezpečí kvůli němu. Život pod nekonečnou oblohou není jednoduchý, sužují ho éterové bouře. Dokážou Perry a Árie najít ty, o které přišli a o které se bojí, jestli již nejsou mrtví? Bude jejich láska silnější než odvěké nepřátelství jejich druhu?

Děj knížky se odehrává pod nekonečnou oblohou, kde éterové bouře ničí vše, na co narazí. Poznáváme zde Árii a Perryho, hlavní hrdiny knížky o odvěkém nepřátelství, ale i lásce a odvaze. Hlavní hrdinka Árie mi přišla sympatická a upřímná, oblíbila jsem si ji, a vůbec mě nezklamala. Postava lovce Peregrina je skvělá, je silný, odvážný a k tomu dvakrát označený. Perryho si musí oblíbit každý, kdo si přečetl tuto knihu.

Knížka mě překvapila, moc se mi líbila. Doufám, že se mi takto bude líbit i druhý díl Cesta věčnou nocí.

Anotace: První díl futuristické postapokalyptické trilogie na pomezí fantasy, romance a dobrodružného příběhu. Hlavní hrdinové, Aria a Perry, pocházejí ze dvou radikálně odlišných společenských vrstev a vlastně by se neměli nikdy setkat, natož navázat vztah. Aria patří mezi obyvatele uzavřeného, vysoce technicky rozvinutého a izolovaného města, Perry zase do nebezpečného přírodního světa. Když Ariu vykáží z města za zločin, který nespáchala, domnívá se, že ji čeká okamžitá smrt - ve volné přírodě nemá šanci přežít. "Divoch" Perry je pro ni jedinou šancí, jak se zachránit. Zakázaná láska a rozpolcená civilizace vzbuzuje mnoho filozofických, morálních a etických dilemat zrcadlících se v neobyčejném vztahu dvou hlavních hrdinů.

Originální název: Under the Never Sky
Autorka: Veronica Rossi
Série: Nebe