Pekáč buchet | Recenze

Hlavní hrdinka Klára je gastrosexuálka, jak sama o sobě tvrdí. Živí se tím, že pracuje v ženském časopise, do kterého přispívá svými recepty do rubriky o jídle. Jednoho dne její kolegyni poskytne taková menší nehoda a Klára ji musí zastoupit u rozhovoru s novou hvězdou horolezectví, místo toho, aby navštívila restauraci, jak měla dřív v plánu. Nová hvězda horolezectví, Matouš Kopřiva, si z Katky dělá legraci, a po pravdě, je mu naprosto jedno, že žena, která s ním vede rozhovor, je o pár let straší než on. Po rozhovoru Katka doufá, že se s oním Kopřivou, jak mu v duchu říká, už nikdy nebude muset setkat, ale opak je pravdou. Zanedlouho se Kopřiva ozve a celý Katčin život se začíná měnit.

Hlavní hrdinka Klára miluje jídlo, jenže jejím největším nepřítelem je sport, i tak s ním Klára bojuje, protože přece nechce být tlustá. Klára je velmi sympatická, trošku tvrdohlavá a umanutá hlavní hrdinka. Nová hvězdička v horolezectví, Matouš Kopřiva, ze začátku vypadá jako mladý bohatý frajírek, ale neměli bychom soudit lidi podle jejich vnějšího vzhledu a jejich peněz, protože Matouš, alias Kopřiva, je doopravdy velmi sympatický, šikovný, laskavý a má smysl pro humor.

Na knihu Pekáč buchet jsem se těšila už od té doby, co autorka oznámila, že chystá další knihu, podle anotace a obálky, jsem na knihu byla zvědavější ještě víc, a když se mi kniha dostala do rukou, byla jsem nadšená. Hned jsem knihu začala zkoumat, a objevila jsem něco nečekaného, u každé kapitoly byl recept na nějakou dobrůtku. Ony recepty vypadají opravdu skvěle, tak doufám, že si jednou podle nich něco ukuchtím. Ale jinak obsahově byla kniha opravdu skvělá. Nedávno jsem narazila na komentář k této knize, ve smyslu, že ono ''zaskočení u rozhovoru místo kolegyně" mírně připomíná scénu z Padesáti odstínů šedi. Přemýšlela jsem nad tím, a souhlasím, po pravdě, když jsem si to připustila, že je to pravda, byla jsem velmi překvapená, protože jsem něco takového nečekala od autorky. Jako třeba ten konec, na ten jsem vážně nebyla připravená, a už vůbec jsem ho nečekala. Čekala jsem konec, který je typický pro autorky, jenže ona mě překvapila zvratem, který jsem prostě neočekávala, a za který nejsem moc ráda. K tomu mě hrozně mrzí, že kniha byla tak krátká, kdo ví, třeba by byl konec lepší, kdyby kniha měla ještě o pár stránek navíc. I tak jsem si knihu oblíbila, jako všechny knihy od Katky Petrusové, a doufám, že se v brzké době dočkáme od ní nějaké další knihy.

Anotace: ONA. Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára. ON. Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš. Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem, a že láska hory přenáší. Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.

Počet stran: 160
Hodnocení na Goodreads: 4,28
Hodnocení na Databázi knih: 89%