On | Recenze

Je to sedm let, co Sára Millerová nenavštívila svůj domov. Důvod, proč už se tam nemůže vrátit, je pro ni tak bolestivý, že už tu bolest nechce začít znova. Jenže když ji její bratr pošle oznámení, že se bude ženit, Sáře nezbývá nic jiného než nasednout na letadlo a doufat, že ho nepotká. Zrovna v letadle na něj narazí. Její životní láska a nejlepší přítel Will. Již od sedmé třídy byly Sára a Will nejlepší kamarádi, jenže oba k sobě navzájem své city tajily. Až na konci čtvrtého ročníku na střední škole své city odhalí. Ale jednoho večera se Sára vypaří, a doma se neukáže dlouhých sedm let. Co se tu noc stalo, Will netuší, ale nyní má možnost to zjistit, jen kdyby mu ta paličatá holka dala odpovědi na jeho otázky.

Hlavní hrdinka Sára je velmi, velmi, pomatená a paličatá osoba. Přišlo mi, že měla rozdvojenou osobnost. Jedna její část chtěla zapomenout na Willa, na onen večer, na minulost, ale ta druhá ji prostě nenechala. Ze začátku jsem Sáru měla docela ráda, ale postupně to s ní začalo být k nevydržení, a já jen doufala, když už tu knihu dočtu. Začalo to s ní jít do kopru, když se z ní stala fňukna. Pořád brečela, ano chápu, že se jí v minulosti něco stalo, i když jsem předtím nevěděla co, ale určitě to zas tak strašné nebylo - nakonec nebylo mimochodem, to ona jen z toho vytvořila tragédii, ach jo. Takže, když jsem se dozvěděla, proč z čista jasna od Willa utekla, myslela jsem, že to nedám. Pro mě Sára jako hlavní hrdinka byla katastrofa. Za to Willa jsem si oblíbila víc, i když ani on nebyl lepší. Místo toho, aby něco udělal, prostě nechal Sáru, ať si fňuká dál. Proč, proč. Ale přesto jsem ho nechtěla prohodit oknem, tak jako Sáru.

Od příběhu jsem měla velké očekávání. Už samotná obálka navnazuje čtenáře na erotický román a anotace vypadá více než slibně. Ale opak je pravdou. Z mého vysněného erotického románu se stal romantický příběh. Dobře, to bych ještě zvládla, ale to co následovalo, to bych si nepředstavila ani v těch nejhorších snech. Přišlo zklamání, nemělo v úmyslu odejít. Zklamání v podobě překladu. Nevím, jak to mohlo nakladatelství dopustit, ale tak strašný překlad jsem za svůj život ještě neviděla. Ona překladatelka, kterou nakladatelství vybralo pro tuto knihu, vybralo špatně. Paní překladatelka trpí velmi nebezpečnou fascinací a posedlostí nad slovem jej. Skoro na každé stránce narazíte alespoň jednou na toto slovo. Takže má nadšenost brzy zmizela a vystřídalo ji zklamání, které mě nehodlalo opustit. A to rozuzlení, proč tedy Sára zmizela na dlouhý sedm let, tak nad tím mi fakt rozum stojí, protože to prostě není možný. Za mě se tahle kniha řadí k Učiněné katastrofě, která byla také velkým zklamáním a jejíž název právě značí celý příběh, katastrofa. I když mi tahle kniha nesedla, dala se číst, takže doufám v to, že když se autorka rozhodla jít do dalšího dílu, toho samého příběhu, ale z pohledu Willa, věděla, co dělá. Já se o tom chci přesvědčit, takže si druhý díl přečtu. Doufám, že byla při smyslech, když ho psala.

Anotace: Sarah Millerová nenavštívila svůj domov v rodné Atlantě už dlouhých sedm let. Nic na světě by ji nepřimělo vrátit se zpátky domů, kdyby nebylo svatby jejího milovaného staršího bratra. Mísí se v ní pocit štěstí, že znovu uvidí svou rodinu, ale zároveň i obava, aby se nesetkala s NÍM. Nikdo z její rodiny netuší, proč se tehdy bez rozloučení odstěhovala tak daleko a co ji k tomu vedlo… Ví to jen ON… On, jehož od první chvíle celým svým srdcem milovala. On, s nímž srovnává všechny ostatní muže a jemuž nemůže nikdo konkurovat. On, kdo jí dal pocit, že nic není nemožné. On, o němž si myslela, že pro něj není dost dobrá. On, na něhož se posledních sedm let usilovně snažila zapomenout. Jediné, co musí udělat, je vrátit se na týden domů a hlavně se s NÍM nesetkat…

Originální název: Him
Autorka: Carey Heywood
Série: On