Lev, čarodějnice a skříň | Recenze

V Anglii propukla druhá světová válka a čtyři sourozenci Petr, Zuzana, Edmund a Lucie odjíždí vlakem za strýcem. Jeho hospodyně je varuje, aby strýce neobtěžovaly. Jednou při hře na schovávanou Lucinka objeví prázdný pokoj se skříní. Jenže to není obyčejná skříň, dá se jí projít do země zvané Narnie. Lucinka svůj objev prozradí sourozencům, ale ti ji nevěří. Lucinka se vrací zpět do Narnie a s ní i její bratr Edmund. Co se stane, když Edmund v Narnii potká Bílou čarodějnici a její naprosto uchvácen? Kdo je tajemný Aslan, který má být právoplatným králem Narnie? A čekají čtyři trůny v hradu Car Paravel na Petra, Zuzanu, Edmunda a Lucii?

Hlavními postavami jsou čtyři sourozenci Petr, Zuzana, Edmund a Lucie. Jelikož jsou Petr a Zuzana nejstarší, snaží se svým mladším sourozencům vynahradit rodiče a chovat se zodpovědně. Nejmladší Lucie je velmi důvěřivá, snaží se vždy mluvit pravdu a má obrovskou fantazii. Poslední ze sourozenců je Edmund, kterého jsem neměla moc ráda už od začátku. Edmund myslí jenom na sebe a o ostatní se nestará, je to velmi sobecké dítě. Zlá královna Jadis, již v jejím jméně, jak ji nazývají Narniané, Bílá čarodějnice, je, že je to čarodějnice, která je krutá a velmi ledová. A poslední velmi zajímavá postava je lev Aslan. Aslan je velmi moudrý, obětoval se za zrádce, i když nemusel. Aslan je velmi důležitou postavou v Narnii, protože pokud by tam nebyl, nebyla by to Narnie.

Narnii jsem si opravdu zamilovala, i když jsem straší a knížka je určena pro mladší čtenáře, mě okouzlila, hlavně lev Aslan, toho jsem si zamilovala. Dalo by se říct, že ten, kdo nezná Narnii jako by nežil. Autor napsal úžasný fantasy příběh, který čtenáře zaujme a jemu nezbývá než číst, až už je u konce. Ještě musím upozornit na krásné kresby, které doplňují tuto knížku.

Za poskytnutí recenzního výtisky děkuji nakladatelství Fragment

Anotace: Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí. Dokážou s pomocí moudrého a zároveň strašlivého lva Aslana zlomit její temnou nadvládu? Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

Originální název: The Lion, The Witch and the Wardrobe
Autor: C.S. Lewis
Série: Letopisy Narnie