Jen jeden den | Recenze

května 20, 2015

Hlavní hrdinka Allyson dostává od svých rodičů třítýdenní zájezd po Evropě, jako dárek k maturitě. Allyson se svou nejlepší kamarádkou Mel, se v rodišti slavného spisovatele, Williema Shakespera, seznamují s Willemem, který hraje ve hře Večer tříkrálový, a který říká, že by Shakespeare nebyl rád, kdyby viděl, co se s jeho hrami stalo. Allyson nevěří na náhody, ale jedna taková náhoda ji opět staví do cesty Willema, který tak jako ona jede do Londýna. Jenže když se Allyson chystá vrátit se zpět domů, uvědomí si, že celý tento zájezd si vůbec neužila. Těšila se, že navštíví Paříž, jenže z cesty do Paříže na poslední chvíli sešlo. A tak ji Willem nabízí, že ji vezme do Paříže, ale pouze na jeden den. Jenže se všechno začíná komplikovat, když se do tohoto výlet připletou city. Stráví spolu krásný den a noc, ale po probuzení, Allyson nemůže Willema nikde najít. Allyson se vrací zpět domů se zlomeným srdcem a spoustou otázek, na které nezná odpověď. Proč ji opustit? Chtěl ji jen využít? Allyson nastupuje na vysokou školu, kterou ji rodiče určili, ale všechno se mění, když se o rok později vrací zpět do Paříže, aby našla Willema, který ji před rokem opustil. Ale postupně nachází i něco víc, nachází sebe samu.

Allyson má rodiče, které nehodlá zklamat, a tak se řídí podle nich. Rodiče ji již od narození vychovávají jako poslušnou dívku, která dělá všechno, co ji řeknou, jako třeba vyberou ji školu, a ona tam půjde, a vezme si na škole jen ty předměty, které ji rodiče povolí, no prostě hrozné. Ale jednoho dne se všechno změní. Ten den se z poslušné a rozumné Allyson, stává jiná dívka, Lulu, která přímá nabídku od kluka, kterého nezná, ale který ji dá výlet do Paříže. Lulu je opakem Allyson, i když je to tatáž osoba. Lulu je nepředvídatelná a odvážná dívka. Přesto takový je Willem. Je to kluk, který hodně cestuje a dlouho se nezdržuje na jedno místě. Na živobytí si vydělává hraním Shakespearových her, které mají velký úspěch.

Na knížku jsem byla hodně zvědavá a rozhodně mě nezklamala. Děj příběhu je čtivý a stránky plynuly rychle a já najednou byla u konce. Konec byl pro mě hrozně useknutý, autorce se opravdu povedlo knížku ukončit v té nejočekávanější části. Nutně potřebuju další díl.

Anotace: Když americká studentka Allyson potká během svého výletu do Evropy na pouličním představení Shakespearovy hry Večer tříkrálový bezstarostného holandského herce Willéma, okamžitě mezi nimi přeskočí jiskra. A když je osud na druhý den svede dohromady znovu, Allyson udělá něco, co by sama od sebe nikdy nečekala: změní všechny své plány a odjede s Willémem do Paříže Po jediném společně stráveném dni a jedné noci se jiskra rozhoří v jasný plamen… dokud se Allyson na druhý den nevzbudí a nezjistí, že je pryč nejen její milenec, ale také její luxusní hodinky a s nimi i sen o velké lásce. Za jediný den se život mladé dívky převrátí naruby. Allyson se vrací do Států a jako poslušná dcera podle přání svých rodičů nastoupí na vysokou školu. Během prázdnin však znovu utíká do Paříže - aby našla odpovědi, vášeň a možná i skutečnou lásku, která ji od onoho osudového dne nedává spát.

Originální název: Just One Day
Autorka: Gayle Forman
Série: Jen jeden den