Čarodějka | Recenze

Hlavní hrdinka Elena není žádná princeznička, nechce se učit tančit, nebo vyšívat. Nejraději by se učila bojovat po boku svých bratrů. Trápí se, že s nimi nemůže cvičit, ale i tak doufá, že jednou zažije velké dobrodružství. Jedno takové dobrodružství ji potkává v podobě malého dráčka, kterého zachrání před smrtí. Najednou se ale ukáže, že Elena je Vyvolená, zdědila moc velmi mocných národů - draků, elfů, Adragonek a Berberů - jejich krev jí protéká žilami, ale ona ji nedokáže kontrolovat. Aby se z ní nestala příšera, je odvezena k elfům a drakům, kde se má od nich učit, ale zde se k ní chovají hrubě, jelikož připomíná velkou chybu jednoho elfa, který se zapletl s člověkem, ženou, které se pak narodila dcera Aška, Elenina matka.

Hlavní hrdinka Elena je jedinou dcerou krále Jana a královny Ašky. Měla by se chovat jako princezna, ale ona je spíš duší berberský válečník, touží poznávat dobrodružství a bojovat. Je velmi sebevědomá a na svůj věk, v pouhých osmi letech, je velmi vyspělá, až je to neuvěřitelné. Svým jménem mi Elena nejdřív připomněla Elenu z Upířích deníků, ale ty dvě si nejsou vůbec podobné, jelikož Elena z této knížky je bojovnice tělem i duší. S Elenou jsem se vůbec nemohla ztotožnit nejspíš kvůli jejímu věku a chování. Další postavou je Michael, Elenin dobrý kamarád a ochránce. Je milý, spolehlivý a obětavý. Michaela jsem si opravdu oblíbila, protože, kdyby nebylo jeho a jeho vtipných poznámek, asi bych se zbláznila.

Říká se, nesuď knihu podle obalu, jenže, kdo to dodržuje. Já k těm lidem, kteří to dodržují, nejspíš nepatřím, jelikož mě obálka knížky opravdu a zaujala, a hned poté i anotace, tak když jsem měla možnost si tuto knížku přečíst, neváhala jsem. Při čtení mě docela hodně zaskočil Elenin věk. Příběh se příšerně táhl, nebýt Michaela a těch jeho poznámek, nevím, co bych dělala. Pak mě ještě překvapilo, jak dlouhé jsou zde kapitoly a ještě velká podobnost knížky s Eragonem od Christophera Paoliniho. Na to, že to byla autorčina prvotina, a měla určitě dost chyb, není možné tomu dát větší hodnocení, jelikož mě prostě tato knížka nesedla, pro mě je to prostě průměr s častou tématikou o dracích.

Anotace: Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy... Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!

Autorka: Kristina Hlaváčková
Série: Dračí oči
Počet stran: 392