Blbá sázka o fajn kluka | Recenze

Avery šetří každou korunu k tomu, aby mohla studovat medicínu a odjet na Kostriku, kdy by pomáhala lidem. Jenže stále nemá dostatek peněz, i když si bere všechny směny, které ji v práci dovolí. A tak souhlasí s podivnou nabídkou, nabídkou od dávné kamarádky, ze které se nyní stala úhlavní nepřítelkyně. Má ji přebrat kluka Zaca, a odměnou za to dostane pět set dolarů. Avery souhlasí, protože ty peníze nutně potřebuje, ale nečekala, že se jí onen kašpar dostane pod kůži, zamiluje se do něj, a to ji změní celý její pohled na život.

"Člověk přece nemá hned odcházet, když se něco pokazí."

Hlavní hrdinka Avery střádá každou korunu na Kostariku. Nikdy by nikomu nepřiznala, že tam nejede jen z důvodu pomáhat lidem, její sen je stát se lékařkou, ale také z důvodu najít svoji matku, která jednoho dne odešla, a nikdy se nevrátila. Avery, ledová, nepřístupná a pyšná dívka, která má ráda sama sebe musí mít vždy všechno pod kontrolou. Avery byla ze začátku příšerná hlavní hrdinka, věčně pyšná dívka, které musí mít nad vším kontrolu, jinak se zblázní. Ale před úplným zblázněním si vždy raději zopakuje lidské kosti v latině, ano, jako správná doktorka, jenže tato její mantra, nebo co, mi s prominutím, lezla krkem, fakt jsem ji nesnášela, stejně jako Avery. Ale postupně se ledová bariéra kolem Avery rozbíjí, mizí. A za tuto změnu mohl Zas, a já jsem mu byla opravdu vděčná. Právě onen kluk, kterého měla Avery své bývala kamarádce přebrat. Zac mi přišel tak trochu pomatený, ale zároveň nesmělý a nerozhodný, ale rozhodně mu nechyběla energie. Zac je takovou směsí všech těchto vlastností, ale když vystoupí na pódium je jako vyměněný, což je opravdu zajímavé.

Na knihu Blbá sázka o fajn kluka jsem byla už hodně dlouhou dobu zvědavá, ale neměla jsem možnost se ke knize nějak dostat, až nyní se mi to podařilo. Jenže má počáteční zvědavost každou stránkou najednou upadala. Doufala jsem v příběh, který mě nadchne, ohromí, oslní, ale dočkala jsem se pouze průměrného příběhu s opravdu ne moc laskavou hlavní hrdinkou. I přes to, že jsem si příběh zidealizovala jinak, užila jsem si ho, celkový příběh ač předvídatelný a naivní, byl milým a oddechovým překvapením v době, kdy se mi nechtělo nic číst.

Ale stejně nechávám hodnocení na třech hvězdičkách, i když jsem z počátku uvažovala i o čtyřech, nakonec jsem se rozhodla pro tři. Jelikož mě mrzelo, že jsem měla od knihy velké očekávání, které se nakonec nesplnily.

Anotace: Avery šetří každou korunku, aby si splnila sen a mohla studovat medicínu. Proto souhlasí s podivnou sázkou - má své kamarádce přebrat kluka jménem Zac. Pokud se jí to podaří, dostane od ní šek na pět set dolarů. Zac je ovšem úplně jiný, než Avery čekala: až příliš bezprostřední, nadto takový zmatkař, že vnese Avery do života nejen chaos, ale i něco víc...

Originální název: Boyfriend Thief
Autorka: Shana Norris
Počet stran: 232