Bez naděje | Recenze

Hlavní hrdinka Sky nechodí do školy, jelikož si její matka umínila, že je lepší studovat doma, k tomu má pověst špatné holky, když si k sobě večer vodí kluky oknem, jenže nikdo netuší, že Sky k nim vůbec nic necítí. Sky si vydobyde, že chce chodit do školy, jenže když její kamarádka Six frnkne do Itálie, je to pro Sky těžké chodit do školy sama. Sky ze všeho nejradši běhá a díky běhání se seznámí s klukem, který má na škole horší pověst než ona, Deanem Holderem, který v ní dokáže vyvolat pocity, jaké žádný jiný kluk v ní nikdy nevyvolal. Sky je překvapená, že v ní něco dokázal probudit, protože už jsi myslela, že není normální, ale zároveň je vyděšená, jelikož s ním ji vyvstávají na mysli vzpomínky z minulosti, které chtěla nechat navždy pohřbené v sobě, a už nikdy na ně nepomyslet.

Sky je adoptovaná, ale nemíní pátrat po své rodině, která ji odložila, i když je zvědavá, kdo se ji tak ošklivě zbavit, i přesto svou adoptivní matku miluje nadevše a respektuje. Sky toho má za sebou opravdu dost a na všechno by chtěla zapomenout, a žít normální život. Hlavní hrdinku jsem si opravdu obdivovala, povahově je velmi rozumná, chytrá dívka, která prožila velké trauma v dětství, na které každým dne pomalinku zapomíná, až jednoho osudného dne se jí představí ten neodolatelný kluk, který ji velmi přitahuje, ale i děsí. Holder je od první chvíle opravdu velmi zajímavý kluk, který to taky nemá jednoduché, se svou špatnou pověstí převyšuje tu Skyinu. Holder je velmi ochranitelský kluk, který by nikdy neublížil nikomu, kdyby k tomu neměl opravdový důvod, a nikdy by nedovolil aby Sky někdo ublížil, zároveň je Holder velmi vtipný, a nebojí se být otevřený. Další postavou, kterou jsem si oblíbila, i když tam nebyla moc zmiňovaná, byla Six, která odjela do Itálie. Six mi přes smsky, které Sky posílala, přišla jako neskutečně vtipná a milá dívka.

Na tuto knížku jsem byla opravdu hodně zvědavá, jelikož je to první knížka, kterou vydalo nové nakladatelství, ale také kvůli tomu ohlasu od čtenářů. Někteří čtenáři tuto knížku vychvalují až do nebe, a jiní zas z ní byly zklamaní. Proto jsem si o knížce raději dopředu nedělala žádný obrázek, ale bála jsem se, abych z ní nebyla zklamaná. Po přečtení jsem se prostě okamžitě zařadila mezi čtenáře, kteří na tuto knížku pějí chválu, jelikož se mi tato knížka opravdu líbila, a její děj mě překvapil. Vůbec jsem nečekala, že Skyina minulost bude až tak strašná. Ale i přes to, co se Sky stalo, jsem ji obdivovala, že dokázala zapomenout, jelikož na něco takové lze zapomenou, ale těžce. Knížka se mi opravdu moc líbila, a určitě se kouknu po autorčiných dalších knížkách.

Anotace: Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem - možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji - něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost… vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.
 Originální název: Hopeless
Autorka: Colleen Hoover
Série: Bez naděje