Padesát odstínů šedi | Filmová recenze

května 30, 2015

Tak je to tady, podlehla jsem většině a podívala jsem se na tento film, o kterém jsem dříve tvrdila, že se na něj nikdy nepodívám. Dle mého názoru, již od první chvíle, co jsem viděla jaké herce vybrali jsem tušila, že tento film bude pohroma, katastrofa, a jak jinak bylo tomu tak. Teda až na první polovinu filmu, která se mi i celkem líbila, jenže druhá polovina filmu mi dokázala to, co jsem věděla již na začátku. Takže když to shrneme, výběr herců jedna katastrofa, trailer byl pěkný,  ale znám i lepší, stejně tak první polovina filmu, kde ještě nedošlo na Greyovu minulost a jeho choutky, ale pak v druhé polovině film to šlo z kopce a čím dál více jsem si říkala, vypnu to, ale zatnula jsem zuby a dokoukala jsem to do konce. Ale výhodou tohoto filmu bylo, že jsem se vážně u něj skvěle pobavila, jako snad nikdy v životě.

Nechtěla jsem, aby se tento film natáčel. Nechtěla a nechtěla, ale poslouchá mě někdo, nás, fanoušky? Samozřejmě, že ne. Do nedávna jsem ani netušila, že před začátkem natáčení tohoto filmu, kdy vybírali herce, vznikla petice, která byla o tom, že do hlavních rolích chtějí fanoušci Alexis Bledel, která hrála v seriálu Gilmorova děvčata, a Matta Bromera, kterého já znám ze seriálu Ve službách FBI, který naprosto zbožňuje, ale jak jinak, byl bohužel zrušen.

Myslíte si, že si třeba autorka četla tuto petici? Já osobně ne, protože by to pak nedopadlo tak, jak to dopadlo. Ona petice totiž nevznikla jen tak náhodou. Na youtube je totiž k nalezení video, které je fanmade, čili neoficiální fanouškovský trailer na Padesát odstínů šedi, s hlavními herci Alexis a Mattem. Bože, kdyby takový byl trailer a takové obsazení, tak to bylo naprosto úžasné, ale samozřejmě není. Jen se na to podívejte, a řekněte si, kdo se vám více hodí do role dominantního Christiana a mladičké, nezkušené Anastasie? Za mě jsou to oni dva.

Film Padesát odstínů šedi vznik na motivy knižní předlohy, která pochází z pera autorky E. L. James. Inspirací pro tuto knihu ji bylo Stmívání, které opravdu dovedla na novou úroveň, to ji musím nechat. Chvíli poté, co u nás vydali FSOG, se roztrhl pomyslný pytel všemožných erotický románů, a mnozí nakladatelé po nich hned začali chňapat. Já již mám za sebou všechny tři knihy z této série, a osobně si myslím, že určitě stojí za přečtení, ale že bych se k nim někdy chtěla vrátit nebo že bych ty knihy potřebovala mít doma v knihovničce, tak na to, to bohužel nevidím.

Další výhodou filmu kromě toho, jak skvěle jsem se u něj pobavila, tedy řvala jsem u něj smíchy jak pominutá, což jsem vlastně vůbec neměla, ale co, ono to prostě jinak nešlo, byl boží soundtrack, který filmu rozhodně nemůžu vytknout. Většina písniček je od mé oblíbené zpěvačky Beyoncé, jako například píseň Hunter nebo Crazy in Love, která je mimochodem má nejoblíbenější od ní. A dále třeba píseň od Ellie Goulding, Love Me Like You Do. Takže jak říkám, jedinou věcí, kterou filmu nemohu vytknout je výběr písniček, které v něm nalezneme.

Na závěr, naprosto úžasná písnička od Ellie Goulding, Love Me Like You Do, která se k tomuto filmu skvěle hodí. Když jsem ji slyšela poprvé, neměla jsem ji ráda, a bylo to strašné, protože ji hráli úplně všude, a všichni ji milovali, jen já zase byla ta divná. Nakonec jsem podlehla, a do textu, a celkově do této písně, se zamilovala stejně jako ostatní a nedám na ni dopustit.

Originální název: Fifty Shades of Grey
Režie: Sam Taylor-JohnsonDrama / Romantický
Žánr: Drama / Romantický
Datum české premiéry: 12.2.2015
Délka filmu: 124 minut
Název knižní předlohy: Fifty Shades of Grey
Název knižní předlohy v češtině: Padesát odstínů šedi
Autorka knižní předlohy: E. L. James
Hrají: Dakota Johnson, Jamie Dornan , Jennifer Ehle, Rita Ora, Marcia Gay Harden, Eloise Mumford, Max Martini  a další.
O filmu: Studentka literatury Anastasia (Dakota Johnson) je podle vlastních slov nezajímavá a nudná „šedá myš" s nízkým sebevědomím, pravý opak tajemného podnikatele Christiana Greye (Jamie Dornan), kterého přišla vyzpovídat pro článek do studentského časopisu. Přestože se ji Grey svým chladným a odměřeným chováním snaží odradit, má ho plnou hlavu, což ještě prohloubí jejich opakovaná pracovní setkání. Bez ohledu na to, že ji varuje, jak je komplikovaný a ve zlověstných náznacích mluví o svém specifickém vkusu, není Anastasia jeho přitažlivosti schopná odolat. Ani Grey však není vůči téhle plaché dívce imunní a postupně ji začne otevírat dveře do své třinácté komnaty. Pokud do nich Anastasia vstoupí, pozná pravého Christiana Greye. Na posteli určené jen pro vyvolené zároveň pozná pravou Anastasii – své touhy, své vášně, svou živočišnost. Až z toho jde strach. (ČSFD)